KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20081016

25 tahun Migraine , pulih minum Mas Cotek

Saya telah mula minum air Mas Cotek pada 12 Oktober 2008. Beli sepeket daun kering 10 gram dari sepupu saya di Rembau yang mengusahakannya.

Alhamdulillah setelah hampir seminggu mencuba , ringan rasa sendi , sakit pinggang pun banyak kurangnya. Satu lagi yang saya perasan ialah tiada rasa mengantuk semasa waktu kerja , terutama menjelang dan selepas makan tengahari, juga malam pun lepas Isya kurang rasa mengantuk dan letih. Ini semua dengan izin Allah, kita hanya mencuba. Mas cotek pun dicipta Allah.

Jadi pada sahabat yang ada masalah kesihatan atau saja ingin menjadikan air Mas Cotek minuman harian eloklah mencuba. Sebaiknya beli yang daun kering, lebih asli dan “pure” , juga murah , tak sampai RM 10 tahan seminggu minum hari-hari. Rasa pun tak pahit , rasa macam teh herba yang biasa.

InsyaAllah , mungkin ada yang serasi , mungkin ada yang tak serasi.

Dekat pasar tani , pasar malam , kedai runcit ada jual dengan pelbagai jenama.

Kalau nak ambil dari saya pun boleh pek 10 gm RM 6 , atau pek uncang RM 12 tel 012-2267406 , e-mel rozmal@yahoo.com

Berikut artikel menarik testimoni pengusaha Mas Cotek di Melaka :

MELAKA, 17 Julai 2006 (Bernama) -- Setelah 25 tahun menderita diserang penyakit migrane, akhirnya Haidir Yusoff, 35, menemui penawarnya iaitu "Emas Cotek" sejenis tumbuhan herba yang nama sainstifiknya "Ficus Deltoidea".

Sumber : http://www.bernama.com/bernama/v3/bm/news.php?id=208491&vo=97

Research that is carried out by Universiti Malaya (UM) and Malaysian Agriculture Research and Developement Institute (Mardi),this plant contains 4 active ingredients that are needed by our body:

Flavonoid - Stong anti-oxidant which helps in maintaining healthy blood circulation, anti-viral, protects liver and estrogen.

Tannins - Tightening loose tissues, drying excess water during diarrhoea and protects damaged tissue due to eczema or burns.

Triterpenoids - removes phlegm and assist absorption of nutrients.

Phenols - remove swellings and antiseptic.

Sumber : http://www.bio-asli.com/Herba/e_Herba/e_mascotek.asp