KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20100516

Buaya buaya menyerang pantai Malaysia ?



Saksikan Video buaya berenang di pantai PD dan Kronologi Kemunculan Buaya di Melaka dan N.Sembilan di http://waghih.blogspot.com/2010/05/video-buaya-sedang-berenang-di-pantai.html

Lagi kisah buaya-buaya kelihatan di pantai-pantai di Malaysia terutama di Melaka dan Negeri Sembilan.

Sebelum ini buaya-buaya telah kelihatan atau didakwa kelihatan di pantai Port Dickson dan Kuala Sungai Baru. Kisah-kisah buaya-buaya yang kelihatan dan di “khabar angin” menyerang pengunjung pantai sebelum ini pada pautan berikut http://waghih.blogspot.com/2010/04/buaya-di-pantai-melaka-pula.html

Apakah punca buaya-buaya ini semakin berani ke pantai ? Apakah buaya-buaya ini sudah terdesak ? Apakah habitat buaya-buaya ini di sungai dan muara sungai telah diganggu oleh pembangunan manusia yang tidak terancang ?

Siapakah atau agensi manakah yang akan menyiasat dan membongkar rahsia buaya-buaya ini yang sudah mula berani bersantai di pantai-pantai Malaysia sekarang ini ?

*******************************
Pengunjung gempar jumpa buaya
Sinar Harian 16 Mei 2010

MELAKA - Hasrat satu keluarga bergembira sempena hari keluarga tahunan di pantai peranginan Pengkalan Balak tidak kesampaian apabila mereka terserempak dengan dua ekor buaya di pantai berkenaan, petang semalam.

Kejadian mengemparkan itu berlaku jam 2.45 petang, sekali gus membantutkan hasrat keluarga berkenaan yang berasal dari Kampung Umbai, di sini, meneruskan aktiviti dirancang

Salah seorang peserta program berkenaan, Norfadilah Mohd Baroldin, 22, berkata, salah satu buaya yang dilihatnya itu bersaiz dalam anggaran hampir empat meter panjang.

Menurutnya, penemuan mencemaskan itu sempat dirakamkannya menerusi telefon bimbit berkamera miliknya sebelum buaya itu turun semula ke laut.

http://www.sinarharian.com.my/mns/content/story7695295.asp

1 ulasan:

Look87 berkata...

blog walking, nice to meet your blog, that is good glog...