KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20110605

Bila masjid mati, hantu pochong makin banyak



Sebelum ini saya ada menulis mengenai hantu pochong di Rembau. Baru-baru ini emak saya kata ada seseorang jumpa emak nak pinjam sesuatu. Emak saya kata kenapa tidak pinjam pada seorang lagi. Orang tadi kata, sejak pemilik barangan tersebut meninggal dunia, ada penduduk kampung yang nampak hantu pochong berkeliaran. Lalu semua barangan milik pemilik tersebut telah dibuang.

Kembalilah pada Islam keseluruhannya. Apabila masjid semakin mati dengan solat jemaah, majlis ilmu, tv, pawagam dan majalah pula makin galak siar cerita hantu, maka makin banyaklah hantu yang akan keluar dan menakutkan manusia. Walhal kita hanya perlu takut pada Allah yang Maha Esa.

Kembalilah pada Islam sepenuhnya, buat semua yang Allah suruh, tinggalkan semua yang Allah larang.

Hidup di dunia ini, kejap sangat, Allah nak ambil nyawa kita bila-bila masa saja. Setiap hari pun malaikat maut datang ziarah kita 70 kali sehari.

Artikel saya sebelum ini, Masjid-masjid yang mati di N.Sembilan, negeri beradat di http://waghih.blogspot.com/2011/03/masjid-masjid-yang-mati-di-nsembilan.html

Juga Hantu Pocong Rembau, Pontianak Pilah, Api Terbang Banting di http://waghih.blogspot.com/2010/09/hantu-pocong-rembau-pontianak-pilah-api.html

Tiada ulasan: