KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20111016

Jika ada yang sudi bantu, rumah mereka terbakar



Pada 4 Oktober 2011 keluarga nenek Tiawi bte Uchus dari Kg Kepis Baru (Air Rambutan) di DUN Johol, Negeri Sembilan telah diuji oleh Allah swt apabila satu-satunya tempat kediaman mereka telah musnah sama sekali dalam satu kebakaran. Nenek Tiawi tinggal bersama anak serta menantunya serta 3 orang cucu kesayangannya dimana salah seorang dari mereka adalah merupakan anak OKU (Orang Kelainan Upaya).

Sesiapa yang ingin membantu bolehlah menghulurkan sumbangan ke akaun BSN : Tiawi bte Uchus , No akaun 0520029000100120 atau menghubungi En Khalid Shahid di talian 013-6808308.

Hangus dalam sekelip mata
Sinar Harian , 4 Okt 2011

KEPIS – Sebuah rumah hangus dijilat api dalam satu kebakaran yang berlaku di Kampung Kepis Baru Air Rambutan, baru-baru ini.

Kejadian yang berlaku kira-kira 3.10 petang menyebabkan mangsa kerugian sebanyak RM15,000.

Mangsa, Tiawi Uthus, 72, berkata, ketika kejadian dia bersama anak perempuannya tiada di rumah.

Menurutnya, semua barang di dalam rumah tidak dapat diselamatkan dan api marak dengan cepat sekali gus memusnahkan rumahnya.

“Hanya mengambil masa 15 minit, rumah yang dibina sendiri itu hanya tinggal abu sahaja,” katanya.

Tiawi berkata, pihak Bomba dan Penyelamat berjaya mengawal api dalam tempoh setengah jam.

“Memandangkan jalan memasuki kampung ini sempit, selain dahan pokok menutupi jalan mengakibatkan pihak bomba terpaksa meninggalkan kenderaan mereka 20 meter dari tempat kejadian.

“Ditambah pula, dengan tekanan air rendah, pihak bomba terpaksa mengambil air di sungai berhampiran. Walau bagaimanapun, saya bersyukur tiada kemalangan jiwa berlaku,” katanya.

http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story9635996.asp

Tiada ulasan: