KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20150527

Susulan jalan rosak Kota ke Astana Raja dan lori berat



Aduan jalan rosak dan laluan kenderaan berat yang berkemungkinan lebih muatan yang melalui laluan N12, Kota-Astana Raja, Rembau telah saya ajukan. Harap pihak yang berkaitan dapat turun siasat dan melakukan penguatkuasaan serta pendakwaan jika ada kes.

Pada 26 Mei 2015 telah berlaku kemalangan maut melibatkan penunggang motosikal dan lori di laluan N12, jalan pekan Kota ke Astana Raja, Rembau. Jalan ini menurut penduduk setempat sering rosak walaupun telah dibaiki.

Pada 26 Mei 2015 beberapa tempat jalan ini telah dibaiki, seorang penduduk setempat yang prihatin dari kaum hawa telah mengirim gambar terdapat lori berat berkemungkinan lebih muatan melalui jalan ini pada 27 Mei 2015, dan didapati jalan yang diturap semalam, hari ini 27 Mei 2015 didapati rosak.

Diharapkan pihak berkuasa dapat turun padang menyiasat perkara ini. Adakah laluan ini sering digunakan oleh kenderaan berat yang lebih muatan.

Mohon tindakan segera, sebelum lebih ramai nyawa orang kampung melayang akibat kerakusan segelintir manusia yang tidak bertanggung jawab. 





Tiada ulasan: