KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20151222

Bukan Islam pula yang yakin dengan patuh syariah



Bukan Islam pula yang yakin dengan patuh syariah
(RAYANI - RAvi KarthiYANI?)

Rayani Air rancakkan pelancongan Kelantan
21 Disember 2015

KERAJAAN Negeri Kelantan menyokong penuh kemasukan pesawat Rayani Air Sdn Bhd (Rayani Air) yang dijangka merancakkan lagi industri pelancongan domestik dari Kelantan ke Kuala Lumpur dan Langkawi.

Pengerusi Jawatankuasa Kebudayaan, Pelancongan dan Warisan Kelantan, Datuk Md Anizam Ab Rahman berkata, setakat ini terdapat lebih kurang 44 penerbangan sehari keluar dan masuk ke negeri ini.

"Kerajaan Kelantan yakin perkhidmatan penerbangan Rayani Air menambah aktiviti di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra (LTSIP) dan merancakkan lagi sektor pelancongan.

"Kita berharap dengan adanya penerbangan ke Kuala Lumpur dan Langkawi serta perkhidmatan patuh syariah dapat memberi manfaat kepada masyarakat Kelantan, " katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Pelancaran Operasi Pertama Rayani Air ke Kota Bharu, petang semalam.

Turut hadir,  Pengasas Rakan Kongsi Rayani Air, Ravi Alagendrran, Pengarah Kewangan, Datuk Karthiyani Govindan dan Pengarah Urusannya, Jaafar Zamhari.

"Memandangkan syarikat penerbangan ini menyediakan perkhidmatan mengikut patuh syariah, kami menerima banyak permintaan dari agen pelancongan dan penumpang Kelantan untuk mengadakan penerbangan terus dari Kota Bharu ke Jeddah.

"Jika sambutan menggalakkan, kami akan menyediakan kapal terbang Boeing 777-200 bagi destinasi ke Makkah dalam sasaran tempoh masa setahun hingga dua tahun lagi," katanya.

Tiada ulasan: