KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20071108

Seronok melihat anak di Sekolah Islam

Assalamualaikum,
Malam tadi dapat satu risalah. Terperanjat tengok ianya risalah sekolah anak saya, iaitu Sekolah Rendah Islam As-Saidiyyah (SRIAS) , Seremban. Semua anak saya sekolah situ. Yang nombor 1 dan 2 sekarang di Sekolah Menengah Keb Agama Sheikh Mohd Said Seremban dan Sekolah Menengah Agama Dato Klana Petra, Ampangan. Anak no 3 ke 5 masih di SRIAS. Apa yang membanggakan ialah kejayaan bekas pelajarnya, iaitu Alumni SRIAS. Mereka ini bapa-bapa mereka semua saya kenal, Prof Badlishah, Cikgu Hassan, Hj Ir Jamil, semua dah jadi doktor, guru dan jurutera. Begitu cepat masa berlalu. Walaupun sekolah swasta ni banyak cabaran dan rintangan, tapi Alhamdulillah saya berpuas hati, melihat pula kejayaan Alumninya , lagi seronok rasanya.

Jadi saya dedikasikan Blog http://puspa-ns.blogspot.com (Puspa singkatan untuk Pusat Pendidikan As-Saidiyyah) khusus untuk guru-guru, PIBG, ibu bapa, lembaga pengarah sekolah yang telah membangunkan sekolah tersebut selama ini. Harap Alumni, PIBG serta teman-teman semua dapat promo Blog ini.

Juga kita bangunkan bersama institusi pendidikan Islam lain di N.Sembilan ini antaranya Pusat Pendidikan Al Irshad, Seremban, http://alirshadns.blogspot.com , Yayasan Sofa, Kota, N.Sembilan http://yayasansofa.blogsome.com dan beberapa lagi yang belum terdapat laman web seperti SRI Seremban dan sebagainya.