KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130107

Laung perpaduan Melayu, Islam tapi rumah tangga punah ranah



Sebelum kita begitu bersemangat melaungkan perpaduan Melayu, perpaduan Islam, tolong laungkan dulu perpaduan rumahtangga. Masalah keruntuhan perpaduan rumahtangga Melayu Islam semakin kritikal sekarang ini yang mengakibatkan keruntuhan akidah dan akhlak anak-anak.

Pakai songkok tinggi tak salah, pakai serban merupakan sunnah, tapi jangan ianya menjadi fitnah , tengok orang tu pakai songkok tinggi tapi anak bini entah ke mana. Tengok orang tu pakai serban , pakai kopiah tapi bergaduh sesama yang pakai serban dan kopiah, anak-anak berpeleseran.

Boleh tak khutbah Jumaat mengupas secara mendalam masalah ini, kerana masalah ini berlaku dimana-mana pada ketika ini.

PADAH HALANG SUAMI BERCUTI DENGAN MADU
7 Jan 2013 - Kuala Lumpur: Tindakan seorang wanita berusia 29 tahun menghalang suaminya pergi bercuti dengan isteri barunya mengundang padah apabila tangan kirinya patah akibat dihentak dengan kerusi oleh lelaki terbabit dalam kejadian di rumah mereka di Bandar Tasik Selatan, di sini, kelmarin.

DIBELASAH KERANA LAMBAT BEBERAPA MINIT
7 Jan 2013 - Kajang: Angkara lambat beberapa minit mengambil suaminya yang mabuk pulang ke rumah, seorang isteri terpaksa menanggung derita selepas ditumbuk dan dipukul dalam kejadian di Kajang Utama, di sini, kelmarin.

ISTERI CURANG KETIKA BERPANTANG PARAH DIBELASAH SUAMI
Kangar 6 Jan. 2013  - Seorang suri rumah yang sedang berpantang selepas melahirkan anak kedua, cedera parah dibelasah suaminya yang terserempak wanita itu berpelukan dengan lelaki lain di rumah mereka.


Tiada ulasan: