KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140315

SUBHANALLAH, ALLAH tunjukkan kuasaNya subuh tadi


Kaget saya subuh tadi Sabtu 15.3.14 apabila langit begitu cerah. Satu nikmat yang tidak tergambar gembira hati ini apabila langit begitu cerah di langit Senawang, semua arah di lihat begitu cerah nampak semua bintang di langit di semua ufuk 360 darjah.

Bagaimana semalam jerebu begitu teruk tidak nampak satu pun bintang, subuh tadi langit begitu cerah. Logik akal kata jerebu akan hilang jika ada hujan. Kini jerebu hilang cukup dengan perintah Allah, tanpa hujan, tanpa angin (walaupun mungkin akan ada yang akan mengatakan ianya fenomena alam, seperti jerebu hilang sebab tekanan udara di langit rendah menyebabkan jerebu beralih arah dan sebagainya, namun fenomena tersebut juga adalah dari Allah).

Dan bintang yang paling terang pada subuh tadi yang dapat dilihat di ufuk langit Timur ke Tenggara iala bintang Syi'ra (Sirius) yang juga disebut dalam al Quran. Malah di dalam al Quran di suruh kita banyak bertasbih ketika bintang tenggelam pada waktu subuh.

ALLAH dah tunjukkan kepada kita kuasaNya menghilangkan jerebu. Marilah kita insaf, bertaubat, banyakkan selawat, imarahkan masjid dengan solat jemaah dan hadir majlis ilmu.

SUBHANALLAH, SUBHANALLAH, SUBHANALLAH

Dan demi sesungguhnya! Kami telah menjadikan di langit: bintang-bintang (yang berbagai bentuk dan keadaan) serta kami hiasi langit itu bagi orang-orang yang melihatnya. (Al-Hijr 15:16)

Dan juga hendaklah engkau bertasbih kepadaNya pada waktu malam, dan ketika bintang-bintang tenggelam (pada waktu subuh). (At-Tuur 52:49)

Dan bahwasanya Dialah Tuhan (yang memiliki) bintang Syi'ra (An Najm, 53: 49 )

Tiada ulasan: