KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20141124

Tak mampu sekolahkan anak sebab kesempitan hidup

Satu keluarga di Taman Jasmin, Senawang dalam kesempitan sekarang ini. Suami tidak mampu bekerja sepenuh masa kerana mengalami masalah kesihatan. Pendapatan sebulan tidak sampai RM 1000. Mempunyai empat orang anak, salah seorang anak di sekolah rendah tidak mampu ke sekolah kerana masalah kewangan.

Anak kecil tidak lagi diberi susu, hanya diberi minum teh atau air sirap. Dapur selalu tidak berasap, suami pergi kerja berbekalkan RM3 sahaja.

Keluarga ini baru nak buat permohonan Baitul Mal untuk bantuan persekolahan. Tahun hadapan 2 orang anak keluarga ini akan bersekolah rendah.

Kepada mereka yang ingin membantu keluarga ini untuk keperluan makanan asas dan sebagainya sila hubungi saya 012-2267406.

Sumbangan juga boleh disalurkan melalui Akaun Bank Islam atas nama Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan no Akaun 05012010047905 atau akaun Maybank saya , no akaun 155126945930

Yang menjalankan amanah,

Hj Rozmal bin Malakan
Timbalan Pengerusi Yayasan Amal Malaysia Cawangan N.Sembilan
Tel : 012-2267406
FB : Rozmal Malakan
24 Nov 2014

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

atau akaun Maybank saya , no akaun 155126945930 !!!!!
SAya tu sapa nama dia atau acct diatas nama pemegangnya SAYA??? Lain kali tlg tulis buat kerja dgn sempurna bukan buat hendak tak hendak spt melepaskan batuk ditangga. Sy nak bankin online Mayban to Mayban spt acct atas tapi tak tau atas nama sapa.