KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20150322

Saya bukan kaunselor bertauliah

Saya bukan kaunselor bertauliah, atau penceramah yg ada tauliah, atau penguatkuasa agama kes khalwat.

Saya cuma seorang pekerja kilang, yg apabila ada orang ramai mengadu kpd saya melalui fb, whatsapp, e-mel atau sms, saya cuma boleh beri pandangan saya yg lemah ini, dan minta mereka rujuk kpd mereka yg arif lagi bertauliah.

Tapi masalahnya mereka tak ada nombor telefon mereka yg bertauliah dan ada otoriti.

Saya harap, kerajaan berilah peruntukan, tambah pegawai mereka yg bertauliah ini, agar org ramai yg bermasalah boleh rujuk kpd mereka melalui media sosial.

Jika ISIS bersungguh cari remaja melalui media sosial, kenapa kita tidak bersungguh cari dan selesaikan masalah rakyat yg susah melalui media sosial?

Tiada ulasan: