KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20080215

OKU sanggup lintas jalan ke Masjid Jamek Seremban

Tersentuh hati ini , seorang yang kurang upaya sanggup berjemaah ke masjid, menunggu sejam untuk melintas jalan, semata-mata mengharapkan keredhaan Allah. Begitu mulia hati orang kurang upaya ini, lebih mulia dari mereka yang berilmu tapi tidak beramal. Apa alasan nak ku beri pada Allah setiap kali tidak berjemaah di masjid atau surau ?

Gadai nyawa lintas jalan

SEREMBAN: Seorang lelaki kurang upaya terpaksa ‘memperjudikan nyawa’ setiap kali melintas jalan dari bandar ini untuk ke Masjid Jamek Seremban sejauh kira-kira 30 meter dekat Jalan Datuk Bandar Tunggal di sini, sejak hampir 15 tahun lalu.

Shaari Sidek, 41, yang menghadapi masalah untuk berjalan berkata, dia ke masjid itu untuk menunaikan solat dan berehat pada setiap hari termasuk pada cuti umum.

Katanya, bagi memastikan keselamatan terjamin, setiap kali melintas, dia terpaksa menunggu kira-kira 30 minit untuk menyeberangi Jalan Datuk Bandar Tunggal.

“Semakin banyak kenderaan melalui jalan di hadapan Masjid Jamek menyebabkan pada hari tertentu, saya terpaksa mengambil masa sehingga sejam sebelum melintas,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.


Berita lanjut di sini HarianMetro