KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20120403

Masalah utama yang melanda Felda ketika ini



Ini adalah masalah kita bersama. Usaha dakwah, kaunseling serta motivasi di kalangan para peneroka juga keluarga para peneroka harus diperhebatkan oleh semua pihak untuk melahirkan generasi yang bertakwa. "Kamu adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan untuk manusia, kamu menyeru kepada yang ma'ruf dan mencegah yang mungkar dan beriman kepada Allah." (Ali-Imran: 110)

Tiga beranak lalok dicekup
3 Mac 2012

JEMPOL: Memalukan apabila seorang ibu yang sepatutnya menjadi contoh, dicekup ketika sedang khayal dengan dadah bersama suami dan anak gadisnya di sebuah pondok kebun getah berhampiran Felda Palong 15 di sini.

Difahamkan, dalam serbuan jam 6 petang Khamis lalu, tiga beranak berusia antara 30 dan 50-an itu ditahan bersama tiga lelaki lain yang juga berusia lingkungan sama di pondok berkenaan.

Sumber polis berkata, serbuan dilakukan hasil aduan awam dan risikan pihaknya mengenai kewujudan lokasi penagih dadah itu.

“Ketika serbuan, dua lelaki cuba melarikan diri, namun ditahan dan seorang daripadanya mencampakkan kotak rokok.

“Pemeriksaan lanjut menemui empat bungkusan plastik dan satu tiub disyaki berisi dadah jenis heroin seberat 14.58 gram (g) dalam kotak itu,” katanya di sini, semalam.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Tigaberanaklalokdicekup/Article/index_html

Tiada ulasan: