KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140906

Tawaran menaja pelajar pondok anak yatim


Banyak cara untuk kita dapat pahala. Antaranya ialah membantu membayar yuran pelajar pondok yang datang dari keluarga miskin, susah, anak yatim dan sebagainya.

Saya diberitahu di Rembau ada satu keluarga lapan beradik yang kematian bapa beberapa tahun sudah mempunyai dua orang anak yang bersekolah pondok. Seorang di Kelantan, seorang di Rembau. Ibunya bekerja sebagai penoreh getah dan mengambil upah membersih rumah dan pejabat untuk menambah pendapatan.

Keluarga ini tidak meminta-minta untuk dibantu, merayu sana sini. Ada anak keluarga ini yang bekerja sebagai pembantu kedai, ada yang bekerja sebagai pembantu pasar. Mereka bersyukur dengan apa yang mereka ada.

Cuma kepada mereka yang ingin menyebarkan kasih sayang, ingin menaja yuran pengajian sekolah pondok pelajar ini atau pelajar sebegini dari keluarga lain, atau membantu sekolah pondok yang mengenakan yuran yang amat rendah kepada pelajar sebegini adakalanya tidak cukup untuk menampung kos operasi sekolah pondok berkenaan bolehlah tel/Whatsapp saya Hj Rozmal 012-2267406

Sebarkanlah kemaafan dan kasih sayang.

Tiada ulasan: