KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20070916

Madrasah Turun Padang Bantu Saudara Baru

Ramadhan adalah merupakan madrasah untuk umat Islam agar mereka dapat mengambil peluang di bulan yang penuh barakah ini untuk mempertingkatkan amalan, mempereratkan persaudaraan serta menginsafi diri sendiri.

Madrasah Tuan Guru Haji Abdul Rahman bin Haji Ali, Kg Selemak, Bintongan, Rembau tidak ketinggalan mengajak masyarakat membantu mereka-mereka yang memerlukan di serata dunia, apatah lagi di sekeliling mereka.

Setelah membaca penderitaan seorang saudara baru berbangsa Cina dalam akhbar tabloid tanahair Siasah terbitan 2 September 2007 mukasurat 11, ruangan Dalam Negeri, Penyelia Madrasah Tuan Guru Haji Abdul Rahman, Ustaz Mohd Nazri Yusof telah mengumpulkan dana daripada pelajar-pelajar madrasah, orang-orang kampung serta rakan-rakan untuk membantu Muhammad Rizal Lye Abdullah (Lye Soong) untuk menjalani rawatan pembedahan selaput matanya yang menyebabkannya hampir buta.

Lye Soong, 57 tahun, berasal dari Kuala Pilah dan telah masuk Islam empat tahun lalu di pejabat Agama Islam Seremban.

Kepada mereka yang ingin menghulurkan bantuan bolehlah menghubungi Penyelia Madrasah Tuan Guru Haji Abdul Rahman Ali, Rembau, Ustaz Mohd Nazri Yunus di talian 019-3457690