KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20090105

Bantu Palestin dengan tak beli McDonald, Coca Cola

Rakyat Malaysia khususnya umat Islam disarankan memboikot barangan yang ada kaitan dengan Israel dan Amerika Syarikat. Banyak barangan nak boikot tu. Akhir sekali tak tahu mana satu nak boikot. Senang je , mulakan dengan dua jenama dahulu dan banyak mudarat kepada manusia. Iaitu restoran McDonald dan minuman Coca Cola.

Ayuh semua rakyat Malaysia buat permulaan kita tumpukan DUA jenama ini.

Makanan segera di McDonald dan Coca Cola ini bukan sahaja ada hubung kait dengan Israel dan Amerika Syarikat bahkan amat tidak baik untuk kesihatan terutamanya kanak-kanak yang boleh mendatangkan pelbagai penyakit antaranya kencing manis, kolesterol tinggi dan sebagainya.

****************
Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) hari ini melancarkan kempen memboikot barangan dan perkhidmatan yang ada hubung kait dengan Yahudi dan Amerika Syarikat (AS) dengan mengenal pasti 108 barangan yang digunakan oleh 15 juta umat Islam di negara ini.

Beliau mengulas gesaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang juga Pengerusi Yayasan Anti Peperangan Kuala Lumpur supaya rakyat negara ini memboikot barangan keluaran Yahudi dan AS dalam wawancara Mingguan Malaysia hari ini (4 Jan 2009).

*****************
Dalam pertemuan dengan wartawan Mingguan Malaysia, bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang juga Pengerusi Yayasan Anti Peperangan Kuala Lumpur menghuraikan lebih lanjut konflik tersebut.

Beliau juga secara tegas menggesa supaya rakyat negara ini memboikot AS termasuk tidak menggunakan mata wang dolar bagi melemahkan ekonomi negara kuasa besar itu yang menjadi sekutu Israel.

****************
Sumber : http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0105&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_07.htm

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0104&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_09.htm

Laman web PPIM http://www.muslimconsumer.org.my

Jenama lain untuk diBOIKOT http://www.muslimconsumer.org.my/ppim/yahudiboikot.html

Tiada ulasan: