KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20061014

Idil Fitri ini jangan lupa ratusan anak yang ayah mereka dibunuh

Dalam kita bergembira menyambut kedatangan hari lebaran, janganlah kita lupa ratusan mungkin ribuan anak-anak orang Melayu yang beragama Islam yang begitu ramai di Selatan Thailand menjadi yatim kerana ayah mereka mati dibunuh akibat pergolakan di sana.

Justeru itu atas dasar tanggungjawab saudara seagama, atas dasar bangsa serumpun, atas dasar keperihatinan dan keakraban Rasulullah saw terhadap anak-anak yatim, Yayasan Pembangunan Ummah merayu kepada umat Islam di Malaysia agar dapat menghulurkan bantuan semampu agar anak-anak yatim ini dilayan sepertimana dengan anak-anak yatim di Malaysia ketika Ramadhan dan Idil Fitri.

Mungkin sepinggan nasi berlaukkan daging sudah cukup untuk mereka ini. Mungkin sehelai baju baru untuk dipakai sepanjang tahun sudah cukup untuk mereka ini. Mereka bukannya mahu beraya atau berbuka puasa di hotel-hotel mewah. Mereka bukannya mahu 2-3 pasang baju raya, mereka bukannya mahu dibelikan mercun dan bunga api. Apa yang penting mereka mendapat asas makanan seadanya dan pendidikan yang sempurna.

Mereka yang prihatin serta ingin menghulurkan bantuan bolehlah menghubungi Sdr Aminudin di talian 019-6510167