KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20061001

Jangan biarkan orang bukan Islam diseksa di Malaysia

Pengakuan oleh Shah Kirit bin Kakula Govinci yang memeluk Islam di Malaysia sejak 1996
“ Semasa saya bukan beragama Islam, saya ada ramai kawan-kawan di sekolah mahupun di tempat kerja. Saya sangat rapat dengan mereka tetapi tidak ada seorang pun daripada mereka yang berdakwah kepada saya secara sistematik dengan adanya susulan. Di sini saya nak bertanya, suka ke melihat saya mati dalam keadaan kafir ? Nauzubillah. Kalau tidak suka, kenapakah tidak ada orang-orang Islam yang berdakwah kepada saya dahulu ? Kami yang bukan beragama Islam juga dilahirkan dalam keadaan fitrah. Kami juga sebenarnya dahagakan kebenaran. Oh, kenapakah sikap orang-orang Islam ini kurang semangat untuk menyampaikan kebenaran kepada mereka yang beragama lain, tanpa berkira kita bangsa apa pun ? Bukankah kita bermoyang kepada Nabi Adam as ? Bukankan kita semuanya bersaudara?”

Demikianlah pengakuan Shah Kirit yang memeluk Islam pada tahun 1996 yang pada asalnya kerana hendak berkahwin dengan gadis Melayu.

Cerita ini diabadikan dalam bentuk cerita dan nasyid dalam Album Xifu & The Algebra yang berjudul “Hijrah : Mengapa Saya Memeluk Islam?”

Antara yang menjayakan album ini ialah gandingan ustaz, pendakwah dan artis antaranya Xifu Muadz, Hafiz William, Ustaz Maszlee Malik, Nash Lefthanded, Dayang Ku Intan, Alex Koh dan beberapa yang lain. Album ini adalah Edisi Terhad.

Mereka yang ingin mendapatkan album ini bolehlah menghubungi :
Northpoint MGT
74-1&2 Jalan 1/76D
Desa Pandan, 55100 Kuala Lumpur
Hotline : 012-9417144
E-mail : xifu_a@yahoo.com
Website : www.myxifu.com

Di Negeri Sembilan bolehlah menghubungi Xifu Shamsul 019-6532973, e-mel skamalidz@yahoo.com