KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20061009

Ingin merasai sendiri keperitan hidup umat Islam Kemboja ?

Anda ingin merasai sendiri keperitan hidup umat Islam di Kemboja serta membantu umat Islam di sana ? Melihat sendiri bagaimana umat Islam di sana hanya makan daging setahun sekali , itupun melalui sumbangan ibadah korban dan aqiqah. Melihat sendiri bagaimana umat Islam di sana yang berketurunan Melayu yang hanya makan nasi berlaukkan garam. Melihat bagaimana anak-anak mereka berkongsi-kongsi Al Quran untuk mengaji. Walaupun hidup dalam kesusahan dan penuh kedaifan tetapi mereka masih bahagia dengan Islam yang ada pada diri mereka.

Sekiranya anda sendiri ingin menyampaikan bantuan kepada umat Islam di sana maka andalah bolehlah menyertai Misi Relief ke Kemboja anjuran Yayasan Amal Malaysia pada 25 hingga 28 November 2006. Perbelanjaan untuk seorang adalah sekitar RM 1000, penginapan dan makan minum bukanlah hotel lima bintang, anda mungkin terpaksa tidur di masjid yang berlantaikan tanah beratapkan langit atau mungkin tidur di pondok-pondok.

Anda bolehlah menyampaikan sendiri sumbangan yang anda kumpulkan di kalangan sahabat handai serta rakan taulan samada dalam bentuk wang ringgit, makanan, buku, Al Quran, sejadah, telekung kepada saudara-saudara seagama dan sebangsa di Kemboja.

Jika anda tidak berkesempatan untuk bersama anda juga bolehlah menaja sesiapa untuk ke sana serta memaklumkan program ini kepada rakan-rakan.

Disamping itu mereka yang ingin mengambil bahagian dalam ibadah aqiqah di sana kadarnya hanyalah RM 150 untuk satu bahagian. Dengan hanya RM 150 berpuluh-puluh keluarga Islam di sana dapat makan nasi berlaukkan daging. Atau anda tiada siapa untuk diaqiqahkan anda masih berpeluang untuk memberi satu bahagian atas niat sedekah.

Untuk maklumat lanjut mengenai program Relief Kemboja sila hubungi Sdr Jamaludin Elias AJK Yayasan Amal Pusat 019-6644796.

Mereka yang ingin pergi ke sana sila sediakan RM 1000, wang saku serta serahkan nama penuh, No Kad Pengenalan dan No Paspot kepada Sdr Jamaludin Elias.

Untuk maklumat lanjut mengenai Yayasan Amal sila ke laman web berikut www.amalmalaysia.net