KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20080814

JIJIKNYA ! 81% kedai makan Senawang KOTOR

Laporan NST 13 Ogos 2008 menyatakan sebanyak 34 dari 42 kedai makan di Senawang diarah tutup kerana didapati kotor. Ini bermakna 81% kedai makan di Senawang KOTOR ! Kepada mereka yang suka makan luar , fikir-fikirkanlah.

Ubah Cara Hidup ! Utamakan Kebersihan !

************************************
SINAR HARIAN

Pengusaha abai kebersihan dikenakan tindakan tegas

SENAWANG – Pengusaha restoran di negeri ini tidak akan terlepas daripada dikenakan tindakan undang-undang, termasuk arahan menutup premis sekiranya masih berdegil tidak menjaga kebersihan dalam penyediaan makanan mereka.

“Malah, ada juga restoran yang kita dapati terlalu kotor sehingga lipas dikesan di tempat penyediaan makanan. Dalam perkara ini, kita tidak ada cara lain selain memberi notis penutupan sementara selama 14 hari kepada restoran terbabit,” katanya dalam sidang media selepas mengadakan ‘Ops Tutup’ membabitkan operasi mengesan kedai makanan kotor di Pusat Komersil Senawang, di sini, malam kelmarin.

Dalam operasi membabitkan 70 anggota semalam, sebanyak 42 premis diperiksa, termasuk 34 daripadanya diberi notis penutupan sementara untuk membolehkan kerja pembersihan dilakukan.

Dr Ariffin berkata, kesemua 34 premis berkenaan diarah tutup selama 14 hari setelah didapati kesemuanya tidak memenuhi syarat kawalan mutu kebersihan seperti ditetapkan oleh pihak kementerian walaupun ada di antaranya telah diberi amaran sebelum ini.

http://www.sinarharian.com.my/mns/content/story1847263.asp