KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20090523

Al Quran terjemahan Syamil, lain dari yang lain





Al Quran Terjemahan Syamil adalah lain dari yang lain.

Ini adalah kerana ianya mempunyai terjemahan perkataan demi perkataan dibawah huruh Al Quran yang demikian mudah untuk kita mempelajari Bahasa Arab iaitu Bahasa Al Quran.

Dengan harga yang amat menarik hanya RM 130 senaskhah asli. Turut disertakan cenderahati Buku Al Mathurat Wazifah Qubra dan penanda buku beserta doa

Mereka yang berminat boleh menghubungi Ustaz Chamim 012-2762080 di Maahad Tahfiz As-Saidiyyah http://www.saidiyyah.com , Taman Rashidah Utama , Jalan Senawang-Paroi , Seremban.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

A'skum. Terjemahan Per-Kata tersebut telah lama beredar di Malaysia, iaitu melalui kaedah Harfiyah dan sistem telah diperkenalkan oleh KTF Institut Kuala Pilah, dan pelajaran sistem ini semakin berkembang dimana-mana sekarang, kerana ia suatu kaedah yang amat mudah bagi memahami Al-Qur'an.

melangkp berkata...

Assalamualaikum,
Saya sokong pandangan Anonymous, kerana saya adalah salah seorang pelajar KTF ditahun 70an, Apa yang saya ketahui Harfiyah berasal dari Kuala Pilah oleh pengasasnya yang dikenali Lebai Maadah yang tidak sempat menghabiskan pelajarannya,Tetapi atas inisiatif Almarhum Utz.Hashim A.Ghani yg begitu gigih telah berusaha menamatkan 30juzuk terjemahan AlQuran utk menyambung semula harfiyah,dan beliau telah membuka satu Institiut Kursus Al-Furqan(KTF) dan anak didiknya tlh tersebar diseluruh Malaysia ini.
Apa yg saya ketahui hanya Utz.Hashim Ghani sahaja yang begitu bersungguh2 berusaha menyambung usaha Lebai Maadah ketika itu.
Semuga ruh mereka dicucuri rahmat.Amin