KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20090511

Nabi saw telah meramal Selesema Babi, AIDS dll

Apabila zina berleluasa akan merebak penyakit baru yang kita tidak pernah dengar.

Tidak merebaknya perlakuan terkutuk ( zina ) dalam sesuatu bangsa sehingga mereka melakukannya secara terang-terangan melainkan merebak jualah taun dan wabak PENYAKIT YANG BELUM PERNAH BERLAKU KEPADA MANUSIA TERDAHULU. ( Hadith Nabi saw riwayat Ibnu Majah )

Selesema Babi bukan penyakit baru, tetapi Virus Selesema Babi A H1N1 yang ada sekarang adalah Virus baru yang belum pernah ditemui para saintis sebelum ini. Virus ini terbentuk hasil proses mutasi antara virus yang terdapat pada babi , manusia dan burung. Dan babi menurut Dr. Louise-Marie Dembry dari Yale School of Medicine adalah pusat mutasi virus ini.

SELESEMA BABI , MENINGITIS , CHIKUNGUNYA , AIDS , DENGGI dan banyak lagi wabak.

Marilah kita perbanyakkan taubat. Sama-sama menyeru kepada kebaikan , mencegah kemungkaran. Perbanyakkan sedekah. Solat jangan tinggal.

Amalkan doa dan zikir yang dipanjangkan oleh bekas Mufti Kerajaan Negeri Sembilan Dato Hj Mohd Murtadza Hj Ahmad pada pautan berikut : http://hjmohdmurtadza.blogspot.com/2009/04/doa-keselamatan-daripada-wabak.html


APA ITU MENINGITIS ?
Meningitis ialah radang pada bahagian meninges iaitu selaput otak dan saraf tunjang. Penyakit ini disebabkan oleh jangkitan virus atau juga bakteria.

Tanda-tanda awal serangan Meningitis:
Demam , Kurang selesa , Enggan minum , Sakit kepala , Menangis berterusan

Tanda akhir serangan Meningitis:
Muntah , Sawan , Menjauhkan diri daripada cahaya terang , Lemah , Ruam seperti lebam-lebam , Tidak sedar
http://www.arejae.com/blog/apa-itu-meningitis.html


WHAT IS MENINGITIS?
Meningitis is an inflammation of the meninges, the lining that protects the brain and spinal cord.

It is almost always caused by an infection, usually by a bacteria (bacterial meningitis) or a virus (viral meningitis). In rare cases it can be triggered by a fungus or parasite.

Meningitis occurs most commonly in young children under 5, those aged 17-25 (who often live in close quarters like dormitories and barracks), and people over age 55. People with compromised immune systems, such as people with HIV or AIDS, are also at increased risk.
http://www.ehealthmd.com/library/meningitis/MG_whatis.html


HADITH: CIRI-CIRI KERUNTUHAN BANGSA
"Dari Abdullah bin Umar ra katanya: Rasulullah saw datang berjumpa kami lalu baginda menyampaikan ucapannya: “ Wahai Kaum Muhajirin! Lima perkara, aku memohon perlindungan dengan Allah swt semoga kamu tidak sempat menimpa kamu; Tidak merebaknya perlakuan terkutuk ( zina ) dalam sesuatu bangsa sehingga mereka melakukannya secara terang-terangan melainkan merebak jualah taun dan wabak penyakit yang belum pernah berlaku kepada manusia terdahulu. Tidaklah mereka mengurangkan sukatan dan timbangan melainkan mereka dihukum dengan kemarau panjang, kesempitan hidup dan kezaliman pemerintah. Tidak mereka menahan harta mereka dari mengeluarkan zakat melainkan mereka ditahan dari mendapat hujan dari langit. Kalau tidak kerana binatang ternak, pasti mereka tidak mendapat hujan. Tidaklah mereka membatalkan perjanjian Allah dan perjanjian RasulNya melainkan Allah menjadikan musuh dari kalangan orang luar menguasai (dan memerintahkan) mereka dan merampas sebahagian hak mereka. Tidaklah pemerintah-pemerintah di kalangan mereka memerintah tanpa berpandukan kitab Allah dan memilih-milih dalam melaksanakan perkara yang telah diperturunkan oleh Allah, melainkan Allah menjadikan kemusnahan mereka berlaku (kerana perbalahan) sesama mereka. "
http://tunasislam.blogspot.com/2007_05_01_archive.html


SWINE FLU VIRUS IS A MUTATION
People, pigs and poultry. Their living in close quarters can trigger epidemics that end up traveling around the globe.

The three, in combination, provide a fertile place for viruses to mutate

Dr. Louise-Marie Dembry, associate professor of medicine at Yale School of Medicine in New Haven and director of the epidemiology laboratory at Yale-New Haven Hospital, said pigs are considered the chief viral mixing vessels.
http://www.uchc.edu/ocomm/newsarchive/news09/apr09/virus.html

Tiada ulasan: