KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20120919

Rasulullah dihina kerana iman umat Islam lemah


Antara punca Rasulullah dihina samada melalui filem murah atau apa jua sekali pun adalah kerana iman umat Islam itu sendiri semakin rapuh dan lemah. Umat Islam kita di Malaysia masih belum nampak jalan lagi untuk menyelesaikan masalah anak luar nikah, buang bayi, sumbang mahram, penagihan arak, judi dan dadah serta pelbagai kebejatan gejala sosial.

Dan antara masalah besar umat Islam di Malaysia ini ialah betapa banyaknya masjid-masjid yang mati di Malaysia ini seperti yang saya tulis sebelum ini di http://waghih.blogspot.com/2011/03/masjid-masjid-yang-mati-di-nsembilan.html

Sebelum kita hendak menyelamatkan akidah umat sejagat, pastikan kita sudah berusaha menyelamatkan akidah diri kita sendiri, akidah keluarga kita sendiri, akidah jiran-jiran kita.

Kalau kita sayangkan Rasulullah, buatlah semua yang Rasul suka, tinggalkan semua yang Rasul benci.

2 ulasan:

The Fakhirin berkata...

masjid dijadikan hiasan. masjid ditutup rapat dan hanya dibuka ketika sembahyang. masjid juga dimasuki pencuri oleh umat islam sendiri. masjid menjadi tempat tunjuk menunjuk kealiman jahil umat islam hari ini. not impossible kita kena bala.

Tanpa Nama berkata...

Нi, i belieνe thаt і sаw
you viѕited mу ѕіte so і got herе
to гeturn thе favor?.Ι'm attempting to find things to enhance my site!I suppose its ok to make use of a few of your concepts!!

my web-site - hcg diet injections