KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20150901

Kaum hawa di luar sana perlu sentiasa berhati-hati



Kaum hawa di luar sana perlu sentiasa berhati-hati. Elakkan berjalan seorang diri atau menunggu di tepi jalan pada bila-bila masa, di mana jua.

Ditarik masuk dalam kereta
1 September 2015


BANDARAYA MELAKA - Seorang gadis trauma apabila dia menjadi mangsa cubaan samun ketika dalam perjalanan ke sebuah kedai untuk membeli air minuman dan kad tambah nilai telefon prabayar.

Mangsa hanya mahu dikenali sebagai Hidayah, 19, yang juga seorang sukarelawan polis hampir disamun dua lelaki ketika berjalan kaki ke kedai di Jalan Pulau Gadon,  kira-kira jam 6.30 petang, Sabtu lalu.

Menurut Hidayah, kejadian itu bukan saja menyebabkan dia trauma, malah terpaksa menahan sakit pada perut serta anggota badan akibat dipijak dan ditendang penjenayah terbabit.

Menceritakan kejadian, Hidayah berkata, semasa kejadian dia sedang berjalan kaki sebelum secara tiba-tiba sebuah kereta Proton Iswara hitam bercermin gelap menghampirinya.

Menurutnya, lelaki dalam kereta itu menarik beg sandangnya sebelum menekup mulutnya dan membawa masuk ke dalam kenderaan berkenaan.

“Dia tak cakap apa-apa tapi terus tarik masuk dalam kereta. Pada masa sama saya meronta-ronta nak selamatkan diri.

“Tangan sebelah suspek pegang leher saya, satu lagi cuba buka tali pinggang saya sebab nak seluk poket seluar depan dengan belakang. Saya meronta habis-habisan nak selamatkan diri dan saya sempat cakar dengan tumbuk muka dia, tapi lagi dia berkeras,” katanya.

Menurutnya, dianggarkan kira-kira 15 minit dia bergelut dengan suspek untuk menyelamatkan diri.

Bagaimanapun, katanya, selepas suspek tidak memperolehi apa-apa, dia terus ditendang keluar dari kereta dan ditinggalkan di lorong sunyi belakang sebuah kondominium di Klebang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Shaikh Abdul Adzis Shaikh Abdullah mengesahkan kejadian.

Beliau berkata, polis  kini sedang mengesan dua lelaki berusia 20 hingga 30 tahun.

Tiada ulasan: