KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20091021

Sejadah berdiri Solat, bakar rumah yang tak solat di masjid


Terlalu banyak kejadian sejadah yang bangkit seakan-akan menunaikan solat akhir-akhir ini. Ambillah pengajaran daripadanya. Jangan sampai fenomena alam ketentuan Ilahi yang akan memusnahkan rumah-rumah kita semua. Bala yang menimpa akan menimpa semua orang samada beriman atau tidak.

Dari Abu Hurairah ra bahwa Rasulullah SAW bersabda, `Sungguh aku punya keinginan untuk memerintahkan shalat dan didirikan, lalu aku memerintahkan satu orang untuk jadi imam. Kemudian pergi bersamaku dengan beberapa orang membawa seikat kayu bakar menuju ke suatu kaum yang tidak ikut menghadiri shalat dan aku bakar rumah-rumah mereka dengan api." (HR Bukhari 644, 657, 2420, 7224. Muslim 651 dan lafaz hadits ini darinya). http://www.eramuslim.com/konsultasi/motivasi/sholat-berjamaah-dan-sendiri.htm

PELAJAR SEKOLAH GEMPAR LIHAT 35 SEJADAH BERDIRI DI SURAU
PASIR MAS, 20 Okt 2009 (Bernama) -- Warga Sekolah Kebangsaan Tok Sangkut di sini, gempar apabila 35 helai sejadah di dalam surau didakwa berdiri secara misteri dengan sebahagiannya menyerupai individu sedang menunaikan solat.
http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=448290

Tiada ulasan: