KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130820

Lagi anggota tentera maut dipanah petir




Sudah 3 kes yang menyebabkan kematian empat anggota tentera akibat dipanah petir di Kota Tinggi. Satu angka yang perlu diberi perhatian oleh semua pihak. Malaysia adalah negara yang kedua tertinggi di dunia yang menerima kekerapan panahan petir. Adakah Kota Tinggi antara kawasan yang paling kerap menerima panahan petir dan apakah doa serta langkah keselamatan yang perlu diambil?

Anggota tentera maut disambar petir
20 Ogos 2013

JOHOR BAHRU - Seorang anggota tentera maut manakala seorang pegawainya terselamat akibat disambar petir ketika berkawal di Pos Tentera Tuan Seh, Tanjung Sedeli di Kota Tinggi semalam.

Dalam kejadian pukul 3.25 petang itu, Lans Koperal Ku Amirul Ku Rahim, 30, dari Markas Tentera Darat cawangan Sumber Manusia Kementerian Pertahanan, meninggal dunia di tempat kejadian manakala pegawainya, Kapten Madin Marcus, 40, hanya pengsan.

**********   
Pada 26 Julai 2013 seorang anggota tentera terbunuh dan seorang lagi cedera dipanah petir di Kg Temenin Baru, Kota Tinggi, Johor semasa latihan ketenteraan.

Pada 29 Oktober 2009 dua anggota tentera maut dipanah petir ketika menjalankan rondaan mencegah pendaratan pendatang asing tanpa izin (PATI) di Pantai Batu Layar, Kota Tinggi.

Himpunan berita kejadian petir di Malaysia di http://kilatmalaysia.blogspot.com

Tiada ulasan: