KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20130828

Masalah zina dan remaja terlanjur di kawasan Felda perlu perhatian


Beberapa hari lepas saya dihubungi oleh seorang lelaki. Dia ingin bertanyakan pusat perlindungan remaja wanita yang terlanjur. Menurutnya, saudaranya mempunyai anak perempuan berumur 18 tahun yang sudah 5 bulan hamil anak luar nikah. Dia sedang membantu saudaranya ini untuk menghantar remaja ini ke pusat perlindungan.

Disebabkan saudaranya ini tinggal di Felda, mereka tidak mampu hendak menghantar anak perempuan mereka ke pusat perlindungan swasta.

Dia mendapat telefon saya apabila terbaca artikel dalam blog saya mengenai masalah ke mana nak hantar remaja perempuan yang terlanjur ini. Saya kata, saya hanya bantu iklankan beberapa pusat perlindungan remaja, tetapi saya tidak menguruskan atau bekerja di pusat perlindungan tersebut.

Saya pun tak pasti samada di Negeri Sembilan ada pusat perlindungan remaja perempuan yang hamil yang diusahakan oleh Felda, Majlis Agama Islam atau kerajaan negeri serta pusat.

Lalu saya nasihatkan dia supaya cuba menghubungi pihak Majlis Agama Islam N.Sembilan.

Saya amat sedih dan hampa kerana ini sebelum ini telah banyak panggilan seumpama ini yang diterima, saya hanya mampu minta mereka bersabar dan berserah pada Allah, kerana kelemahan diri saya sendiri yang tidak tahu ke mana hendak diarahkan begitu ramai remaja perempuan Melayu/Islam yang terlanjur ini.

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN

Tiada ulasan: