KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20101126

Jom bantu banyak sekolah di Perak perlu Al Quran

Dari Blog TAYT

PELAWAAN WAKAF : QURAN/REHAL/SEJADAH/AL-MATHURAT

Salam,

Para dermawan sekalian,

Terdapat 14 buah sekolah tahfiz/agama/pusat pengajian di Perak yang sedang mencari sumbangan untuk wakaf quran, rehal, sejadah dan al-mathurat. Setiap sekolah dan pusat pengajian itu mempunyai tenaga pengajar yang terdiri daripada ustaz-ustaz yang merupakan pelajar-pelajar saya di IPG Kampus Pendidikan Islam.

Mereka merupakan ustaz senior yang melanjutkan pelajaran secara Kursus Dalam Cuti di tempat saya mengajar dan kursus mereka selama 4 tahun. Ustaz-ustaz ini telah mengenalpasti kekurangan quran/rehal/sejadah dan al-mathurat di sekolah mereka dan juga di pusat-pusat pengajian mereka. kadar penggunaan quran dan rehal /sejadah serta mathurat adalah di peringkat maksimum iatu penggunaan setiap hari untuk pembelajaran.

Sehubungan itu jika para dermawan berminat untuk mewakafkan keperluan di atas, keperluannya adalah seperti berikut:-

1. 260 quran (RM30.00 senaskhah)
2. 150 rehal (RM40.00 sebuah)
3. 50 sejadah (RM30.00 sehelai)
4. 50 al-mathurat (RM3.50 senaskhah)
5. 150 yassin ( telah diwakafkan oleh seseorang individu - habis)

Harga di atas ialah harga selepas diskaun yang diberikan oleh penerbit dan termasuk kos hantar dan urus sehingga sampai ke sekolah tersebut. Harga di pasaran adalah lebih mahal, misalnya harga quran yang sama di pasaran ialah RM53.90 tidak termasuk kos hantar dan urus. Wakaf ini diurus menggunakan sistem door to door service.

Penghantaran akan dibuat mulai 16 Disember 2010

Sekiranya sesiapa yang berhajat - sila bank in ke akaun maybank 162263219173 dan sms /emel/call saya dan maklumkan jumlah yg di bank in dan untuk wakaf apa supaya wang yang dimasukkan tidak tersalah guna untuk tujuan kebajikan yang lain.

Untuk makluman TAYT telah berjaya membantu hampir 40 buah sekolah agama/tahfiz di seluruh Malaysia mendapatkan bekalan quran dan rehal secara wakaf. boleh lihat gambar2 di Facebook mahawa pilus.

sekian.

MAHAWA PILUS

Maklumat lanjut pada pautan berikut : http://tabungtampin.blogspot.com/2010/11/fri-november-26-2010-121622-ampelawaan.html

Tiada ulasan: