KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20051113

Konsert Ust Dzulkarnain Hamzah , Seremban 26 Nov

Dengan segala hormatnya kami bagi pihak Sekolah Rendah Agama Rakyat Gedung Lalang 162 ingin menjemput pihak tuan-tuan dan puan-puan serta keluarga untuk menghadiri program berikut :

Konsert ‘Mencari Damai Abadi – 4 in 1’
Persembahan Nasyid / Zikr Munajat / Persembahan Multimedia / Tazkirah

Oleh Ustaz Dzulkarnain Hamzah Al Hafiz (Penasihat beberapa kumpulan nasyid terkenal)
Sabtu 26 November 2005
Jam 9:00 malam
Di Sek Ren Agama Rakyat Gedung Lalang 162, Ampangan, Seremban, Negeri Sembilan

Untuk maklumat lanjut hubungi :
Hj Hashinordin bin Hashim 016-3684279
Hasamudin 013-3407525
Rozmal 012-2267406 , e-mel : rozmal@yahoo.com

MASUK PERCUMA

Anjuran : SARA Gedung Lalang 162 & Yayasan Amal Malaysia Cawangan NS

Adalah diharapkan tuan-tuan dan puan-puan dapat memanjangkan jemputan ini kepada sahabat dan taulan , saudara mara serta jiran tetangga. Semoga dengan kehadiran pihak tuan dan ahli kariah akan mengeratkan ukhuwwah sesama kita.

Untuk sumbangan SARA Gedung Lalang 162
Nama akaun : Sek Ren Agama Rakyat Gedong Lalang 162
No akaun : 5012010004652
Bank : Bank Islam Malaysia Berhad

Untuk sumbangan Misi Kemanusiaan Yayasan Amal Malaysia
Nama akaun : Yayasan Amal Malaysia Cawangan Negeri Sembilan
No akaun : 05012010047905
Bank : Bank Islam Malaysia Berhad

Untuk maklumat terkini bantuan kemanusiaan gempa bumi di Pakistan layari laman web www.amalmalaysia.net

PENDAHULUAN
Manusia sentiasa berusaha untuk mencari ketenangan dalam jiwa mereka. Namun perangkaan mereka yang mengalami sakit jiwa, gangguan mental, cubaan membunuh diri dan membunuh diri semakin meningkat saban tahun termasuklah mereka yang beragama Islam.

Justeru itu satu pendekatan yang mesra bukannya mendesak atau memaksa haruslah diketengahkan ke dalam kelompok masyarakat yang tercari-cari jawapan kepada penyelesaian masalah jiwa mereka.

MATLAMAT
1. Untuk membawa konsep zikr mengingati Allah bagi mencari ketenangan jiwa dan penyelesaian konflik masyarakat ditengah-tengah kelompok masyarakat.
2. Untuk membawa konsep beribadah yang biasanya diamalkan di dalam institusi masjid ke luar masjid iaitu ke dalam kehidupan seharian.
3. Untuk menyampaikan mesej kepada masyarakat bahawa mencari ketenangan melalui alunan suara yang lunak dan hiburan adalah diharuskan asalkan ianya tidak melanggar batasan agama.
4. Untuk menyampaikan mesej kepada orangramai bahawa usaha mencari ketenangan melalui hiburan melampau, pergaulan bebas, dadah dan pelbagai permasalahan sosial hanyalah ketenangan yang sementara tapi derita selamanya.
5. Untuk memberi mesej kepada umum bahawa ketenangan yang kekal abadi hanyalah boleh dikecapi apabila kita merujuk kepada Al Quran dan Sunnah.