KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20110912

Mana statistik mati akibat petir di Malaysia?



Kita ada statisik maut akibat kemalangan jalanraya, mati akibat demam denggi agar rakyat mengambil langkah berjaga-jaga. Tetapi mengapa kita tidak ada statistik berapa ramai di Malaysia yang mati atau cedera akibat panahan petir agar rakyat boleh mengambil langkah berjaga-jaga kerana Malaysia adalah antara negara tertinggi kekerapan panahan petir di dunia.

Laman web khusus membicarakan isu ini, koleksi berita panahan petir serta langkah berjaga-jaga di http://kilatmalaysia.blogspot.com/

PEMUDA MATI DIPANAH PETIR
Harian Metro 12 Sep 2011

MARANG: Seorang pekerja sambilan di sebuah sangkar ikan meninggal dunia di tempat kejadian selepas dipanah petir ketika berada di bangsal rakit sangkar ikan di sungai Kampung Batangan, di sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 6 petang itu, Mohd Fakrizuddin Adnan, 27, seorang penoreh getah dan bekerja sambilan menjaga sangkar ikan sedang memberi makan ikan.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya berkata, ketika kejadian mangsa berdiri di atas rakit sangkar itu bersama seorang rakan.

Beliau berkata, ketika kejadian hujan renyai-renyai sebelum tiba-tiba petir menyambar mangsa menyebabkan dia jatuh terlentang di atas rakit berkenaan.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Pemudamatidipanahpetir/Article/index_html

Tiada ulasan: