KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20140123

AIR PANEH CHONGKAU , AIR PANEH RAKYAT



Kok den kayo, den boli tanah kek Kg Lado ni den bosa an tompek ni, lotak tompek lotak keto seleso sikit, bia sonang oghang nak mandi, beghubek kek sini hilangkan longah badan dan lain-lain penyakit insyaAllah. Lopeh tu oghang kampung pun boleh meniago ghuti canai, nasi lomak, lomang sopanjang jalan kek sini.

Kok den ado kuasa, den sughuh Majlis Daerah boli tanah kek Kg Lado ni, bosa an tompek ni, lotak tompek lotak keto seleso sikit, bia sonang oghang nak mandi, beghubek kek sini hilangkan longah badan dan lain-lain penyakit insyaAllah. Lopeh tu oghang kampung pun boleh meniago ghuti canai, nasi lomak, lomang sopanjang jalan kek sini.

Den tak kayo duit, den tak ada kuaso pentadbiran. Jadi den mandi yolah air paneh kek ghumah, kek Melako ko yang pechumo.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalam. Ado tuan eh Tanah tu Jang oi.. Tompek tu memang di kekalkan asli seperti itu oleh tuan tanah kerana tuan tanah mahu semua rakyat jelata menikmati suasana alam semulajadi kawasan itu.. Tuan tanah tak minta pun bayaran walau sesen dan barang tukaran, cuma kenalah jaga keaslian dan kebersihan tempat tu, itu sahaja.. Satu lagi dah ado Majlis@pemaju nak boli tompek tu utk tujuan komersial tapi tuan tanah tak layan jang oi.. Tuan tanah eh tu keluargo sebolah tu...

sakawi puteh berkata...

Assalamaualaikum...
Selalu jugak den mandi mando kat sini...tak bayar pun...free jo...mandi la lamo mano pun...mmg betol apo yg saudaro kito kato, tuan tanah memang kekalkan tompek tu utk org ramai pun boleh guno...pihak2 yg nak boli tompek memang tuan tanah tak layan...sebab dia nak anak cucu cicit dio dan org ramai boleh guno percumo sampai bilo-bilo...kalu dah dimajukan nanti kena bayor macam kat wet world pedas tu ha.....