KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20081224

400000 dijangka hilang kerja di Malaysia

400,000 dijangka akan hilang pekerjaan di Malaysia pada tahun 2009. Ini bukan saya kata tapi menurut Persekutuan Majikan-majikan Malaysia (MEF). Berat sama dipikul , ringan sama dijinjing. Bantulah mereka yang memerlukan terutama ahli keluarga , sanak saudara , jiran tetangga dan rakan seperjuangan. Untuk maklumat kerja kosong di N.Sembilan sila ke http://jobns.blogspot.com

Untuk maklumat usahawan N.Sembilan sila ke http://usahawann9.blogspot.com . Kepada mereka yang ingin mengiklankan secara percuma dalam http://jobns.blogspot.com atau http://usahawann9.blogspot.com boleh hubungi saya rozmal@yahoo.com atau ke laman blog saya http://waghih.blogspot.com . Iklan skim cepat kaya , pelaburan dan perniagaan meragukan tidak akan dilayan.

********************************
Keusahawanan jalan atasi pengangguran
Utusan Malaysia 24 Dis 08
UTUSAN Malaysia semalam memilih laporan bertajuk 4,749 bakal diberhenti sebagai tajuk utama di muka depan akhbar. Persekutuan Majikan-majikan Malaysia (MEF) pula menganggarkan 200,000 hingga 400,000 pekerja akan hilang pekerjaan tahun depan ekoran keadaan ekonomi yang diramal pada suku tahun pertama dan kedua 2009.

Sikap bergantung kepada pekerjaan dan kurang minat kepada bidang keusahawanan sebenarnya menjerumuskan seseorang di dalam situasi yang tidak menentu seperti ini.

Sebenarnya sekiranya seseorang itu melibatkan diri dengan keusahawanan, mereka bukan sahaja dapat mewujudkan pekerjaan untuk diri sendiri malah dapat memberi pekerjaan kepada orang lain yang bekerja dengan mereka.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1224&pub=utusan_malaysia&sec=Rencana&pg=re_05.htm&arc=hive

Tiada ulasan: