KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20081204

Bersyukurlah banyak-banyak punyai anak sihat

Jika kita dikurniakan anak-anak yang sihat , bersyukurlah banyak-banyak. Ianya adalah salah satu daripada jutaan nikmat pemberian ALLAH yang tidak terkira kepada kita. Bersyukurlah banyak-banyak dengan membalas pemberian ALLAH ini dengan mematuhi segala perintahNYA dan menyayangi sungguh-sungguh Rasul Nabi Muhammad saw. Ikuti kisah pengorbanan dan kasih sayang seorang ayah memelihara anaknya di sini http://isman9.wordpress.com/2008/12/02/nabilah-huda-mendapat-rawatan-leukemia/

Sama-samalah kita berdoa , kerana kita semua mampu berdoa agar ayah-ayah dan ibu-ibu yang memelihara anak-anak mereka yang sakit agar dikuatkan iman mereka , dipermudahkan urusan harian mereka , disembuhkan anak-anak mereka. Sekiranya kita mampu lebih lagi , ringankanlah beban kewangan mereka. Marilah kita wujudkan masyarakat yang prihatin dan berkasih sayang hanya semata-mata kerana ALLAH swt , mengharapkan belas kasih sayang ALLAH.

Marilah kita doakan anak-anak kita semua menjadi anak yang soleh dan solehah. Yang dapat sentiasa mendoakan kita apabila kita mati kelak.

Tiada ulasan: