KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20111008

Program PERMATA NEGARA ada dalam Bajet 2012, Jangan Mudah Lupa



Dalam Bajet 2012 tiada disebut khusus mengenai peruntukan Program Permata Negara. Sebagai peringatan kepada Ahli Parlimen kita, sebelum ini Program Permata Negara tidak diletakkan dimana-mana Kementerian ianya dibawah JPM, sebab itu ada peruntukan khusus untuk Program Permata Negara dalam bajet sebelum ini. Akan tetapi mulai tahun 2012, Program Permata Negara ini akan diambil alih oleh Kementerian Pelajaran.

Seperti juga Program PLKN, tidak disebut khusus dalam Bajet 2012, akan tetapi Program PLKN akan terus berjalan seperti biasa pada tahun 2012 kerana ianya dibawah Kementerian Pertahanan.

Berita Harian 1 Julai 2010 - MENGENAI PROGRAM PERMATA NEGARA YANG AKAN DIAMBIL ALIH PELAKSANAANNYA OLEH KEMENTERIAN PELAJARAN MULAI 2012, MUHYIDDIN BERKATA PIHAK KEMENTERIAN SEDANG MEMBUAT PERSIAPAN RAPI.
http://amkns.blogspot.com/2010/07/muhyiddin-rimas-dengan-program-permata.html

DI MANA PERUNTUKAN UNTUK PERMATA?

KUALA LUMPUR, 8 Okt 2011 : "Walaupun bajet kali ini tidak dinyatakan secara khusus peruntukan untuk program Permata, tapi saya pasti tidak mustahil peruntukan tersebut diselit pada mana-mana program kerajaan," jelas Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

Pada Bajet 2012 yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak petang semalam telah memperlihatkan tiada peruntukan khusus diberikan kepada Program Permata sedangkan pada bajet sebelum ini sebanyak RM110 juta telah diperuntukkan bagi melaksanakan program tersebut.

"Tetapi dalam pada itu walaupun tiada penyenarai kita perlu melihat kembali kemungkinan besar peruntukan tersebut dimasukkan ke dalam peruntukan-peruntukan yang lain dan ini bagi mengaburi rakyat di luar," jelasnya.
http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/5856-di-mana-peruntukan-untuk-permata

Tiada ulasan: