KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20111002

Ustaz Raof Tampin dedahkan Syria sebenarnya aman, selamat



As Sheikh Ustaz Hj Abdul Raouf bin Nurin atau lebih dikenali sebagai Ustaz Raof, Pengasas Pondok Repah di Tampin, Negeri Sembilan mendedahkan bahawa negara Syria ketika ini sebenarnya adalah selamat dan aman. Tetapi media yang menggembar gemburkan cerita menyatakan Syria adalah negara yang tidak selamat, banyak kekecohan dan sebagainya.





Ikuti petikan tulisan Ustaz Raof di bawah ini :

KESIAN SAUDARA SEISLAM.

Kesian orang Sham (Syria), berita tentangnya telah ditambah-tambah, mati sorang tulis sepuloh . Sikit dikata banyak. Sekampung dikata sebenua sham.. tuu..cmna...

Sham yang banyak dihuni Sulahak sudah dicemari berita berita tak betul.

Sham aman.. sham ok. ..arab tak semua jahat. kesian arab.. orang datang bawa duit.. orang lari... barangan tak laku... siapa rugi.. arab pun saudara kita juga.. yang muslimin tu ada yang ok nya.

Habis orang lari ..tinggalkn sham... akibat berita yg tak betul. yang nak duduk terus sham tak mahu langsung tengok, aljira ka. al apa kaa.. senang fikiran. lapang dada. tak susah hati dengan berita berita yang menyusahkan hati.

Cuba fikir... ada kata kata orang sini.. orang arab di Iraq dah mula terkenang kenang zaman sadam. lekeh lekeh pun , barangan pun masih murah, makan senang... la ni apa jadik?.. cube memikio ... wassalam.

Tulisan penuh beliau di http://pondoktampin.blogspot.com/2011/10/kesian-saudara-seislam.html

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Usaha pertahanan menyeluruh Malaysia menganggap Syria tempat musuh bersarang. Matlamat utama ialah supaya rakyat Syria tidak berminat untuk menjalankan sebarang urusan di Syria, seperti mana Mesir.

Pak Lang Rembau berkata...

Syria memang dalam kancah huru hara. Visual yang di upload dalam You Tube jelas menunjukkan ribuan rakyat (majoriti ahli sunnah)berarak menentang pemerintah. Wartawan asing dilarang buat liputan di Syria. Mengapa? Takut rahsia kezaliman terbongkar!