KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20101028

Pelbagai Kursus Jangka Pendek MARA Rembau

Kepada sesiapa yang berminat untuk mengikuti Kursus Jangka Pendek, kerjasama antara Pejabat MARA Daerah Rembau, GiatMARA Rembau dan Kolej Komuniti Masyarakat Rembau bolehlah menghubungi talian 06-685 1354 atau datang terus ke Pejabat MARA Daerah Rembau http://pmdrembau-v1.blogspot.com

Antara pilihan kursus yang disediakan seperti berikut :-

1. GiatMARA
Jahitan Manik (terhad kepada 15 peserta)
Sulaman Mesin atau Ayak (terhad kepada 6 peserta)

2. Kolej Komuniti Masyarakat
Simen Fero
Penternakan Ikan Keli
Masakan
Pelancongan
Jahitan
Pertanian / Agro
Automotif
Pelukis Pelan
Bakeri dan Pastri
Bahasa Inggeris
Landskap
Kimpalan
Keusahawanan
Komputer
Dandanan dan Solekan

Bayaran RM 5.00 - RM 20.00 mengikut pilihan kursus. Manakala tempat kursus akan ditentukan oleh tenaga pengajar

Maklumat lanjut di http://pmdrembau-v1.blogspot.com/2010/10/kursus-jangka-pendek.html

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pas perintah Kelantan bermula pada tahun 1990. Pada tahun 1995 mereka mengswastakan perkhidmatan air di Kelantan. Mereka menubuhkan Kelantan Water Sdn Bhd (KWSB) yang mana syarikat usahasama Thames Water dari Britain dan Yakin (anak syarikat PKINK). Thames Water memegang 70 % saham dalam KWSB, manakala Yakin 30 %. Lihat di sini

Setelah beberapa tahun diswastakan, keadaan tetap sama. Tiada perubahan, rakyat tetap menghadapi masalah mendapat bekalan air. Kenapa ? sudah diswastakan pun masih tak berubah. Ini kerana wujudnya masalah antara kerajaan negeri dan Thames Water.

Perjanjian itu lebih berat dan menguntungkan Thames Water termasuklah untuk menaikkan tarif air. Itulah yang menyebabkan Kerajaan Kelantan tidak bersetuju.

Inilah contoh kecerdikan Pas yang saya nak beritahu. Mereka sudah tandatangan perjanjian, selepas itu baru mereka sedar yang perjanjian itu berat sebelah. Kalau sudah tahu berat sebelah janganlah tandatangan dulu. Perinci dulu setiap patah perkataan dalam perjanjian tersebut sebelum tandatangan. Selepas tandatangan baru dia sedar yang dia kena tipu. Cerdik kan ?

Jika tidak silap saya pada masa itu Nik Aziz berkata dia menandatangan perjanjian tersebut dengan tidak membaca terlebih dahulu isi kandungan perjanjian itu. Katanya ketika itu dia baru selesai makan nasi, kemudian ada orang hulur dokumen untuk tandatangan, maka dia terus saja tenyeh dokumen itu tanpa meneliti isi kandungannya.

Selepas itu baru dia sedar yang dokumen itu berat berat sebelah. Nasi sudah menjadi bubur, jika dia nak batalkan perjanjian itu maka Kerajaan Kelantan perlu membeli saham Thames Water 70 % dengan nilai RM 50 juta.
Cerita sepenuhnya di RBF sini. Yang bawa Thames ke Kelantan ialah Husam. Cerdik betul 1Husam: Rakyat ditindas, Gondol Bukit Diutamakan ... itu risalah yang kami terjumpa di Galas. Hehehe ...