KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20101011

Punca sebenar kemalangan ngeri bas ekspres di Melaka ? Sihir ? EVO ?

Apakah punca sebenar kemalangan ngeri bas ekspres di sempadan Melaka-Negeri Sembilan berhampiran Tol Simpang Empat ? Hanya Allah yang Maha Mengetahui. Yang pasti ianya adalah takdir Allah yang Maha Kuasa. Ajal maut yang ditentukan Allah tidak cepat sedetik, tidak lewat sedetik. Basnya bas baru. Baru juga diperiksa Puspakom bulan 5 tahun ni. Pemandunya pula umur 52 tahun, dengan memandu yang bersih.

Kejadian pula berlaku disiang hari, bukan tengah malam, waktu senja jam 6:40 petang.

Walau apa pun, siasatan harus dilakukan dari semua aspek, baik dari segi aspek teknikal, sains, fizikal, mahupun dimensi dunia lain, seperti yang berlaku di Jertih , Terengganu.

Minggu lalu , seekor ular sawa sepanjang 7 kaki telah menyebabkan kemalangan maut berhampiran Tol Port Dickson , ceritanya pada pautan berikut http://waghih.blogspot.com/2010/10/ular-sawa-punca-kemalangan-maut-di-tol.html

Bulan sudah pula Objek Hitam didakwa sebabkan kemalangan maut berhampiran Tol Pedas, ceritanya pula pada pautan berikut http://waghih.blogspot.com/2010/09/hantu-sebabkan-kemalangan-di-jalanraya.html

Yang penting bagi umat Islam apabila memulakan perjalanan bacalah Bismillah dan Doa Perjalanan dan yakin ajal maut itu pasti akan datang juga, dan sentiasalah membuat persiapan bekalan sesudah mati.

Hidup di dunia hanya sementara, hidup akhirat kekal selama-lamanya sampai bilo-bilo.

Nak komen sikit PDRM, supaya ikut cara JPJ nak didik pengguna jalanraya memandu ikut had laju. Masa musim raya baru ni saya memandu di Rembau, tiba-tiba ada kereta Proton lama potong dengan laju. Tak lama lepas tu Pajero JPJ kejar dan tahan kereta tadi, terus kereta lain lepas tu bawa ikut had laju. Jadi kepada PDRM, kurangkanlah saman ekor, lepas 2-3 bulan, 2-3 tahun baru dapat saman, gunalah EVO tu kejar Bas Ekspres dan terus tahan yang lebih bawa had laju. Kalau selalu buat macam ni siang malam, pasti bas ekspres, kenderaan plet Singapura akan bawa ikut had laju.

WUJUDKAN AKTA JENAYAH SIHIR BAGI JAGA AKIDAH UMAT ISLAM
11/10/2010 6:24pm

KUANTAN 11 Okt. - Akta Jenayah Sihir perlu digubal bagi membanteras kegiatan tersebut yang boleh merosakkan akidah umat Islam dan membawa kematian terhadap mangsa terbabit.

Pensyarah Undang-Undang Kolej Antarabangsa Institut Kemajuan Iktisas Pahang (IKIP), Dr. Mahyuddin Ismail berkata, walaupun jenayah tersebut masih belum membimbangkan tetapi langkah perlu diambil supaya pengamal ilmu tersebut dibawa ke muka pengadilan. – Utusan

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1011&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_20.htm

Tiada ulasan: