KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20110203

Polis tertembak serta kes mati mengejut, bila kesudahannya


Nampaknya kes polis tertembak dengan pistol dan kes mengati mengejut ini berulang lagi. Kembalilah kepada Islam keseluruhannya. Semua pihak harus mempergiatkan usaha dakwah dengan bersungguh-sungguh dengan cara yang berhemah. Padatkan masjid dan surau dengan solat jemaah dan majlis ilmu. Berbaktilah kepada kedua ibu bapa dan sayangilah anak-anak. Hidup di dunia sekelip mata, hidup di akhirat kekal sampai bila-bila.

Kisah Sub Inspektor dan Sarjan Mejar mati tertembak di Jelebu dan Seremban sebelum ini http://waghih.blogspot.com/2010/05/remaja-15-tahun-langgar-mati-warga-emas.html

Anggota polis maut ditembak di kepala
Utusan Malaysia

KUALA SELANGOR 2 Feb. 2011 - Seorang anggota polis berpangkat sarjan ditemui mati dengan kesan tembakan di kepala di Jalan Mahang, Puncak Alam 2 di sini hari ini.

Mayat Mat Saini Omar, 50, yang bertugas di Bahagian Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam ditemui tersandar berlumuran darah di tepi kereta jenis Proton Wira berwarna kelabu oleh orang awam yang lalu di tempat kejadian kira-kira pukul 11.45 pagi.

Kenderaan bernombor BGY 9676 didaftarkan atas nama isterinya yang merupakan seorang kontraktor Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas).

Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Supritendan Mohd. Taib Ahmad berkata, turut ditemui di sisi mayat Mat Saini ialah sepucuk pistol jenis .38 'Smith & Wesson'.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati, anggota polis itu mati akibat tembakan dari sebelah kiri kepalanya dan tembus ke kanan menggunakan sebutir peluru daripada pistol tersebut yang merupakan miliknya.

"Buat masa ini, kes tersebut disiasat sebagai kematian mengejut. Bagaimanapun, kita akan menjalankan siasatan terperinci mengenai kejadian ini dan mengenal pasti sama ada terdapat unsur jenayah atau tidak.

"Semuanya akan diketahui selepas bedah siasat dilakukan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Terdahulu, Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk A. Thaiveegan; Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob dan pegawai-pegawai kanan polis dari Shah Alam turut melawat tempat kejadian.

Mohd. Taib memberitahu, mangsa, Mat Saini yang merupakan anak jati Tanjung Karang telah berkhidmat dalam Polis Diraja Malaysia (PDRM) selama lebih 25 tahun.

Katanya, mangsa yang tidak mempunyai masalah disiplin di tempat kerja sepatutnya bertugas pagi ini.

Tambahnya, mayat bapa kepada empat orang anak itu dihantar ke Hospital Tanjung Karang untuk dibedah siasat.

Sementara itu, seorang pengawal keselamatan yang bertugas berhampiran tempat kejadian berkata, dia hanya terdengar bunyi satu das tembakan.

Saksi kejadian yang enggan dikenali memberitahu, curiga dengan bunyi tembakan itu, dia kemudian membuat rondaan dan terkejut apabila mendapati seorang lelaki bersandar dalam keadaan berlumuran darah berhampiran sebuah kereta Proton Wira.

"Kawasan ini memang sunyi dan agak jarang dilalui oleh kenderaan dan sebab itu saya boleh terdengar bunyi das tembakan.

"Sebaik sahaja sampai, saya nampak pintu dan bonet kereta ini terbuka seolah-olah rosak tetapi sebaik sahaja menghampirinya, saya nampak seorang lelaki dalam keadaan berlumuran darah," ujarnya.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0203&pub=utusan_malaysia&sec=Jenayah&pg=je_03.htm&arc=hive

Tiada ulasan: