KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20110323

Bengkel Penentuan Kursus di IPT 28 Mac 2011 Seremban


BENGKEL PENENTUAN KURSUS DI IPT
Tarikh : 28 Mac 2011 (Isnin)
Masa : 8.30 pg - 5.00 ptg
Tempat : Pusat Dakwah Islamiah, Paroi, Seremban
Khusus untuk lepasan SPM dan STPM 2010
Dipimpin oleh : Prof Madya Dr Sidek Noah - UPM
Yuran : RM50 (makan tengahari disediakan)

Tel :
Pn Sham 012-6704424
Pn Naili 017-7124010
En Iqbal 010-4255718
E-mel e-rehal@hotmail.my

Anjuran bersama : E-Rehal , Maahad Tahfiz As-Sai’diyyah dan WAMY

TENTATIF
8.00 Pagi : Pendaftaran peserta.
8.30 Pagi : Bacaan Doa
8.35 pagi : Ucapan Pengerusi Majlis & Taklimat Bengkel
8.45 pagi : Ucapan Perasmian oleh Ust. Hj. Shahrin Awaluddin,
Pengarah Eksekutif WAMY Malaysia
9.00 Pagi : Slot 1- Inventori Personaliti Oleh: Prof Dr Sidek Mohd Noah,Ph. D
10.30 Pagi : Rehat
11.00 Pagi : Slot 2- Inventori Minat Kerjaya Oleh: Prof Dr Sidek Mohd Noah,Ph.D
12.30 T/hari: Slot 3- Soal Jawab Bersama Prof Dr Sidek Mohd Noah,Ph.D.
1.00T/hari : Makan Tengah Hari dan Solat Zohor.
2.00 petang : Taklimat Akademi Usahawan Muda (AUM)
2.30 petang : Slot 4- Bimbingan Pemilihan Kursus (Teknikal)
3.00 Petang : Slot 5- Bimbingan Pemilihan Kursus (Kemanusiaan dan Sosial)
3.30 Petang : Slot 6 – Bimbingan Pemilihan Kursus (Sains)
4.00 Petang : Slot 7 – Soal Jawab.
4.45 Petang : Penutup
5.00 Petang : Bersurai.

BAHAN BAHAN DARI FACEBOOK (Search E-Rehal)

PETIKAN KISAH MEREKA YANG TERSALAH MEMILIH KURSUS DI IPT

Kisah 1
Even though he knew his decision would disappoint his father back then but he could no hold back his passion and was no longer willing to lie to himself. As an accountant, he was dressing the corporate suit and tie but deep in his heart it is not the kind of life and work style he had wanted. He was desperate for a career change and wanted to do something he loves and that is going to be food.

Kisah 2 – Part 1
"Pada saat itulah, saya sedar yang selama ini saya telah mensia-siakan peluang
yang saya ada untuk membuat pilihan yang betul dalam kursus ijazah kerana sekarang saya terpaksa menghadapi kursus yang tidak langsung saya terfikir untuk dijadikan pilihan dan tidak langsung saya minati. Hendak atau tidak, saya sudah tiada pilihan........"

Kisah 2 – Part 2
"...Saya terpaksa mencuba sedaya upaya utk menghabiskan kursus 5 tahun ini. Tiba-tiba dunia saya hancur, kerana baru saya sedar yang saya tidak mengenali diri saya sendiri, tidak tahu apa yang saya mahukan dalam kehidupan & hanya tahu mengikut orang lain (pak turut), dan lebih teruk, sekarang saya berada pada jalan yang saya tidak mahu ikuti"

Kisah 2 – Part 3
"Tempat saya mengadu hanyalah Tuhan. Setiap hari saya berdoa supaya Dia menunjukkan jalan yang betul untuk saya ikuti. Kawan-kawan sekursus yang memahami masalah saya juga turut bersimpati tetapi apa yang mereka boleh buat? Kebanyakan mereka sendiri tidak meminati kursus tersebut"

Tiada ulasan: