KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20111114

Bapa OKU 7 anak mohon bantuan sertai program



Saya terbaca ruangan komen mengenai Program Cuti Sekolah Nov 2011 ini. Seorang bapa yang OKU mempunyai 7 orang anak teringin sangat nak hantar anaknya ke program tersebut yang diadakan di Rembau. Pada saya penganjur telah menyediakan kos yang amat berpatutan, RM300 untuk 15 hari termasuk makan minum.

Setakat ini saya tak jumpa lagi Program Cuti Sekolah yang amat kompetitif kosnya seperti ini.

Kepada sesiapa yang prihatin yang ingin menaja anak kepada bapa OKU ini dari SMK KLIA sila rujuk ruangan komen pada pautan berikut http://madrasahbongek.blogspot.com/2011/10/motivasi-pelajar-1umat-20-nov-4-dis.html

Komennya ialah : “saya bapa yang OKU ada 7 anak ,teringin nak masukkan anak yang tingkatan 2(14 thn) sekolah di SMK KLIA saya tak mampu ,mohon ustaz beri ruang dan peluang- tel saya 013-6946535”

Kita marah bila orang menganjur Program Seksualiti Merdeka, Konsert dan sebagainya. Tapi apa peranan kita untuk mempromosi dan menyemarakkan program seumpama ini , lebih-lebih lagi semasa cuti sekolah ?

PROGRAM CUTI SEKOLAH
Tema : Asas-Asas Muslim
Tarikh : 20 Nov – 4 Dis 2011
Tempat : Madrasah Islamiah Tuan Guru Haji Ibrahim, Kg Bongek, Rembau, N.Sembilan
Peserta : 12 - 19 tahun lelaki sahaja
Yuran : RM 300 sahaja ( termasuk makan minum 5 kali sehari, asrama tempat tinggal, bahan pembelajaran dan tenaga pengajar)
Jumlah peserta : Terhad kepada 50 orang sahaja (yang daftar awal diutamakan)

Tiada ulasan: