KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20111120

Bintang bolasepak Malaysia penyelamat akidah umat



Ramai pihak memperkatakan mengenai isu negatif, isu murtad, isu seksualiti merdeka, isu gejala buang bayi, isu penyalahgunaan kuasa, isu rasuah, isu dadah dan sebagainya. Semuanya negatif belaka, begitu kurang digembar gemburkan isu positif, seperti ulama Negeri Sembilan yang merupakan tokoh saintis, tokoh matematik, tokoh trigonometri yang paling hebat di Malaysia yang boleh mengalahkan barisan para professor di universiti.

Begitu juga isu tokoh bolasepak Malaysia, secara khususnya bintang bolasepak Negeri Sembilan yang menjaringkan gol kemenangan pasukan Negeri Sembilan semasa perlawanan akhir Piala Malaysia 2011, satu gol “first timer scissors kick” yang paling cantik yang saya saksikan.

Saya ingatkan gol Hairudin Omar tu yang paling cantik, rupa-rupanya yang paling cantik ialah gambar Hairudin Omar mengimamkan solat Isya di bilik persalinan selepas pertandingan. Walaupun gambar ini telah lama berlegar-legar di internet, dan diambil secara spontan, bukan dirancang, tetapi nampaknya isu ini kurang dijadikan modal untuk menarik para belia untuk menjadikan isu solat sebagai isu paling utama untuk menyelamatkan akidah umat.

Sehubungan dengan itu Blog Waghihdi http://waghih.blogspot.com/ dan Buku Muka Waghih di www.facebook.com/Rozmal menobatkan Hairudin Omar sebagai Tokoh Maal Hijrah 1433 H (Maaflah Hai O, setakat nobat yo, den bukan jutawan nak bagi wang ringgit sebagai hadiah atau nak boghi banglo sebuah atau pergi umrah)

Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah 1433 H kepada semua pengunjung Blog Waghih

Sila baca artikel saya sebelum ini berkenaan 12 juta orang Melayu di Malaysia yang setiap hari meruntuhkan agama Islam di http://waghih.blogspot.com/2011/10/12-juta-melayu-meruntuhkan-agama-islam.html

Tiada ulasan: