KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20060113

Peluang kita hadiah Al Quran utk umat Islam Kemboja

Khamis 12 Januari 2006 sekitar jam 6:40 ptg ketika mendengar siaran radio IKIM terdengar panggilan seorang pendengar , namanya Us Zunaiddin bin Ibrahim , Imam Masjid UIA. Katanya dia akan ke Kemboja 28 Januari ini, dan akan membawa mushaf Al Quran untuk dihadiahkan kepada penduduk Islam Kemboja yang amat memerlukan. Beliau menyeru kepada umat Islam di Malaysia yang ingin memberi sumbangan Al Quran bolehlah menghubungi beliau.

Setelah saya ber SMS dengan beliau, Us Zunaiddin menyatakan projek itu adalah dibawah Persatuan Kebajikan Islam Kemboja. Kemudian saya tanya kalau saya tidak dapat memberi mushaf Al Quran, boleh tak saya beri duit dan minta tolong beliau belikan. Beliau kata boleh, menurut beliau kos satu mushaf Al Quran termasuk kos penghantaran adalah sekitar RM 50 satu mushaf. Beliau mensasarkan sebanyak 1,000 mushaf Al Quran untuk dihadiahkan kepada umat Islam di Kemboja.

Kepada umat Islam yang ingin menghadiahkan mushaf-mushaf Al Quran bolehlah menghubungi Us Zunaiddin di talian 013-2209985