KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20061030

Kedai 7 11 Rembau ada jual arak ?

Aidil Fitri yang baru berlalu kami sekeluarga beraya di Pantai Timur. Semasa 1 Syawal saya menerima beberapa SMS yang bertanyakan kenapa kedai 7 11 di Rembau, Negeri Sembilan ada jual arak, sedangkan beberapa kedai 7 11 tempat lain yang majoritinya Melayu tiada menjual arak ? Saya belum sempat singgah di 7 11 di Rembau, tetapi saya perhatikan 7 11 di Senawang dekat Taman Tasik Jaya dan di Muadzam Shah, Pahang memang tiada menjual arak.

Pengirim SMS berkata, bila dia tanya pada pekerja 7 11 Rembau kenapa jual arak, dia kata sebab tiada bantahan dari penduduk setempat. Penduduk setempat boleh buat bantahan dan hantar surat ke pihak pengurusan 7 11 dan pihak berkuasa tempatan (Majlis Daerah Rembau) katanya.

Oleh itu disarankan kepada semua warga Rembau agar membuat bantahan samada melalui jawatankuasa bertindak, NGO, AJK Masjid dan Surau, individu, PIBG dan sebagainya agar membuat bantahan agar 7 11 Rembau tidak menjual arak.

Malah tindakan ini boleh diambil dimana-mana tempat di Malaysia atas alasan penduduk sekitar adalah majoriti Melayu. Yang penting semua kena bangkit dan bertindak, jangan serahkan hal ini kepada pihak tertentu sahaja.

Bangkitlah bangsaku !