KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20100502

Lebuhraya Kajang Seremban ada Hantu ?


Lebuhraya Kajang Seremban yang baru LEKAS ada hantu ?

Yalah, memanglah hantu ada di mana-mana. Tak semestinya di kubur saja ada hantu. Hantu juga makhluk ALLAH.

Tahu tak bilangan manusia ini hanya satu persepuluh bilangan jin. Tapi bilangan malaikat terlalu banyak mungkin bilangan manusia hanya satu persatu juta dari bilangan malaikat.

Yang pasti setiap manusia ada satu syaitan yang bernama Qarin dan 2 Malaikat yang bernama Raqib dan Atid yang sentiasa bersama dengan kita dari saat kita mula dilahirkan , hinggalah kita mati.

Saya baru mencuba buat pertama kalinya Lebuhraya Kajang Seremban LEKAS pada Ahad 2 Mei 2010, dari Senawang ke Nilai. Jalan memang cantik, tol cuma RM 2.

TERKEJUT. Tak sampai 15 minit dah sampai Nilai 3, bawa ikut speed limit.

Keseluruhannya , saya berpuashati dengan jalan baru ni.

CUMA SATU KELEMAHAN. Jalan susur masuk dan jalan susur keluar lebuhraya ini kurang papantanda untuk mengurangkan kelajuan dan had laju apabila hendak masuk jalan susur. Juga tiada garisan jalur kuning pada susur keluar masuk untuk mengingatkan pemandu untuk memperlahankan kenderaan.

Sangkaan saya tepat apabila terdapat kesan tayar yang melanggar guardrail pada susur keluar berhampiran Seremban.

Jadi harap pihak LEKAS dapat mempertingkatkan tahap keselamatan pada jalan susur keluar masuk. Kalau pemandu yang memandu laju , mengantuk atau letih , mungkin mereka tak perasaan selekoh bahaya pada susur keluar masuk ini.

**********************************
Jumlah Malaikat terlalu banyak. Menurut Sonhaji di dalam Kanzul Asrar adalah sekelian manusia satu persepuluh jin, sekelian jin dan manusia satu persepuluh binatang darat, sekelian binatang darat, jin dan manusia satu persepuluh burung-burung. Sekelian yang disebut itu baru satu persepuluh binatang-binatang yang berada di dalam lautan. Jumlah semua itu baru satu persepuluh malaikat-malaikat yang berada di bumi. Dihimpunkan semua sekali baru satu persepuluh malaikat yang ada pada langit yang pertama.
Sumber : http://syeikhulmaqari.blogspot.com/2009/07/ceramah-saya-perjalanan-kesah-isra-dan.html

Tiada ulasan: