KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20100517

Remaja Melayu bebas minum arak di Seremban

Melayu – Menang Sorak Kampung Tergadai !

Melayu dah Pekak , Buta dan Bisu http://waghih.blogspot.com/2010/05/pandu-bawah-umur-melayu-dah-pekak-buta.html

Melayu , 1 Rumah , 1 Penagih Dadah http://waghih.blogspot.com/2010/04/melayu-1-rumah-1-penagih-dadah.html

ANAK TEGUK ‘AIR SETAN’
Harian Metro 2010/05/14

SEREMBAN: Kebiasaannya ibu bapa bimbang pembabitan anak-anak mereka dalam penagihan dadah, namun keadaan sebaliknya berlaku di Senawang, dekat sini, apabila segelintir remaja dikesan aktif meneguk ‘air setan’.

Ini berikutan, ada di kalangan ibu bapa terbabit menemui beberapa botol arak yang baru digunakan di kawasan rumah tinggal sekitar kawasan perumahan yang dipercayai diminum remaja Islam.

Sebelum ini, aktiviti meminum arak itu tidak berlaku di kawasan berkenaan, tetapi penemuan beberapa botol arak di kawasan perumahan itu meresahkan ramai pihak terutama ibu bapa kerana dikhuatiri kegiatan itu turut membabitkan ahli keluarga mereka.

Malah, kegiatan tidak sihat itu kemungkinan akan terus berleluasa jika tiada tindakan tegas.

Penduduk, Wan Ahmad Arshad, 43, berkata pihaknya menemui lebih 10 botol arak pelbagai jenama berselerak di kawasan rumah tinggal di Taman Tasik Jaya, Senawang, yang dipercayai digunakan segelintir remaja dan belia pada sebelah malam terutama hujung minggu.

Beliau berkata, pihaknya percaya kawasan rumah tinggal itu dijadikan tempat mereka melepak pada malam hari terutama hujung minggu sambil meneguk minuman keras.
Sementara itu, Ketua Perhubungan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Cawangan Negeri Sembilan, Mohd Fadil Baharuddin, berkata kegiatan minum arak yang dilakukan remaja dikesan di kebanyakan tempat di Senawang sejak kebelakangan ini.

Katanya, antara lokasi yang sering menjadi tumpuan ialah Taman Komersial Senawang, Taman Cempaka dan Dataran Senawang.

“Tindakan proaktif pihak berkuasa agama perlu bagi memastikan kegiatan ini tidak terus berleluasa kerana kebanyakannya membabitkan belia Melayu,” katanya.

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Khuatiranakteguk__8216_airsetan__8217_/Article

Tiada ulasan: