KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20100520

Motivasi Santai, Selamba, Sempoi 7 Jun Seremban


SEMINAR PECUTAN AKHIR PMR-SPM 2010
Tarikh : 7 Jun 2010 (Isnin)
Tempat : Lecture Theatre I, Kolej MARA, Seremban
Bersama : Abg Badr http://www.badrulsani.com/
Terbuka kepada pelajar tingkatan 3-5
Yuran : RM 25 sahaja (termasuk bahan seminar, makan & sijil)

Kandungan Seminar :
- Kaedah Memanfaatkan Kekuatan dan Kelemahan Diri
- Teknik Bijak , Pelajar Pintar
- Rahsia Brilliant Students

Anjuran : Kelab Remaja ISMA (KRIM)

Hubungi :
Helmi , Pengarah KRIM NS
0192445736
ibnujamil@yahoo.com , anaksemut2003@yahoo.co.uk

Maklumat lanjut dan borang penyertaan seminar di http://krimns.wordpress.com/2010/05/13/program-cuti-sekolah-seminar-pecutan-akhir-pmr-spm-2010/#more-593


PROFIL MOTIVATOR

Ahmad Badrul Sani bin Baharudin dilahirkan pada tanggal 25hb Februari 1983 di Pulau Pinang. Mendapat pendidikan awal di SK Seberang Jaya II dan SMKA Al-Irshad Pulau Pinang, beliau melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah sarjana muda di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia dalam jurusan undang-undang.

Beliau mula berkecimpung sebagai motivator sejak berusia 17 tahun selepas menjuarai Pertandingan Syarahan Peringkat Kebangsaan. Berbekalkan secebis pengalaman dan kemahiran, beliau kini berjuang dalam membangunkan modal insan di seluruh negara. Dari melatih pelajar sekolah rendah sehinggalah C.E.O. syarikat terkemuka, Saudara Badrul Sani melakar kecemerlangannya tersendiri dengan memimpin masyarakat dalam menguasai kekuatan minda, motivasi dan seni berbicara.

Beliau juga popular dengan tulisannya yang kini memenuhi rak-rak jualan di kedai-kedai buku utama negara. BIJAK BERBICARA MENCUIT RASA merupakan buku sulungnya yang telah berjasa kepada ribuan pembaca dalam memahami dan mempraktikkan seni bicara yang cemerlang.

Saudara Badrul Sani juga menghasilkan produk-produk ilmiah yang lain seperti e-book, booklet dan VCD yang membimbing semua lapisan masyarakat dalam mencorakkan kejayaan dalam hidup mereka.

Saudara Badrul Sani juga merupakan seorang Professional Member untuk MAPS (Malaysian Association of Professional Speakers) dan pernah dilantik oleh Dewan Bahasa dan Pustaka sebagai jurulatih dalam seni komunikasi dan pidato. Beliau turut dijemput sebagai jurulatih untuk latihan pidato dan forum bagi Sekolah Dato’ Abdul Razak (SDAR) Seremban.

Beliau juga sering diundang untuk mengendalikan majlis raksasa seperti Rapat Umum Selamatkan Gaza di Stadium Malawati Shah Alam dan Stadium Seksyen 15 Bandar baru Bangi. Dan juga memberikan latihan kepada pegawai-pegawai kerajaan dan ahli-ahli korporat di seluruh negara. Antaranya memberikan ceramah kerohanian dan motivasi kepada Pegawai Tadbir Diplomat di INTAN, Bukit Kiara dan berkongsi tips dan panduan bersama para guru, kaunselor dan guru besar daerah Hulu Langat.

Wajah dan cerita beliau juga pernah dipaparkan di dada-dada akhbar.

Dan beliau juga menggunakan kesempatan yang ada untuk mencurahkan khidmat menerusi laman blog dan juga akhbar bagi berkongsi kaedah untuk berjaya dalam pelbagai aspek.

Laman blognya dilawati oleh pelbagai lapisan masyarakat. Pelajar sekolah rendah, menengah, IPT, sehinggalah ke ahli-ahli korporat dan pegawai tinggi kerajaan.

Walaupun beliau tidak kerap muncul di kaca TV, tapi Saudara Badrul Sani begitu digemari kerana sikapnya yang selamba, santai dan sempoi. Beliau mampu membuatkan audiens ketawa dan kemudiannya menangis. Beliau mampu membuatkan audiens bermotivasi, terinspirasi dan bersemangat untuk berubah. Satu anugerah untuk membangunkan potensi ummah. Sejak Januari 2007 sehingga Oktober 2009 ini, seramai 32,500 orang telah menyertai seminar/program dan menerima sentuhan motivasi beliau tanpa mengira batasan umur, bangsa dan agama!

Tiada ulasan: