KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20080703

Cari orang susah, bukan tunggu di pejabat

Sepatutnya Menteri Kebajikan Masyarakat, wakil-wakil rakyat, ketua-ketua kampung, penghulu, pegawai kebajikan masyarakat, pegawai baitul mal, pusat zakat dan semua seangkatan dengannya turun padang mencari orang yang memerlukan bantuan. Bukannya tunggu di pejabat hingga ada yang datang minta bantuan atau tunggu akhbar mendedahkan kepayahan masyarakat. Makcik-makcik pesara kerajaan di Perak ini telah menunjukkan jalannya kepada mereka yang bertanggungjawab bagaimana untuk membantu golongan fakir miskin, ibu tunggal, anak yatim serta mereka yang dibelenggu pelbagai masalah. Ikuti kisah selanjutnya di KOSMO http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2008&dt=0630&pub=Kosmo&sec=Rencana_Utama&pg=ru_01.htm

Ketuk pintu cari orang susah

……JAM di tangan tepat pukul 9.15 pagi. Ketika inilah kenderaan pacuan empat roda, Perodua Kembara berwarna hitam yang dikemudi Zainun Naemah Zainun Nasir, 56, mula membelah kesibukan bandar Taiping, Perak.

Adakala ujarnya, individu daif yang mereka temui langsung tidak disedari kedaifan yang dideritai oleh penduduk sekitar. Bahkan, ketua kampung sendiri tidak menyedarinya menyebabkan tiada pihak tampil menghulurkan bantuan yang sewajarnya.