KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20080719

Pekerja JBA N.Sembilan hilang, perlu bantuan cari

Zakaria bin Zainal 42 tahun dari Taman Alamanda , Senawang merupakan pekerja tetap Jabatan Bekalan Air Negeri Sembilan yang bekerja di Loji Penapisan Air , Rantau telah didapati hilang sejak Rabu 9 Julai 2008. Kali terakhir beliau dilihat ialah pada jam sekitar 11:30 pagi 9 Julai 2008 apabila bila keluar dari tempat kerja beliau.

Isteri Zakaria , Puan Rosmarliza telah membuat laporan polis akan kehilangan suaminya pada 10 Julai 2008 di Balai Polis Rantau ( No Repot RANTAU/000807/08 ). Menurut Puan Rosmarliza suaminya tidak menunjukkan sebarang perubahan sebelum kehilangan, malah beliau menyatakan suaminya tidak mempunyai masalah sebelum ini serta akan sentiasa pulang ke rumah selepas habis bekerja. Banyak usaha telah dilakukan oleh beliau sekeluarga untuk mengesan Zakaria termasuk di hospital, balai-balai polis, kampung-kampung, namun belum berhasil.

Berikut ialah butiran Zakaria bin Zainal :
Umur 42 tahun
Ketinggian 5 kaki 5 inci , kurus , kulit hitam manis
Pada hari kehilangan rambut hitam (pendek), memakai baju T warna merah dengan lambang JBA , seluar slack hitam, membawa bersama MyKad dan lesen memandu.
Motosikal yang digunakan semasa hari dilaporkan hilang Modenass Kriss warna hijau , plet no NBU1071

Kepada mana-mana pihak yang mempunyai maklumat untuk membantu bolehlah menghubungi balai polis berhampiran dengan menyatakan No Repot atau hubungi :
Rozmal bin Malakan 012-2267406 (Setiausaha Persatuan Penduduk Taman Alamanda)
Ustaz Aimi bin Hamzah 019-6505285 (Pengerusi KAFA Taman Alamanda)

Gambar serta berita perkembangan kehilangan Zakaria akan dikemaskini dari masa ke semasa di http://waghih.blogspot.com/