KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20081122

Jangan Syok Sendiri Buat Laman Web Blog

Semakin ramai yang membuat web sekarang ini. Ianya murah, mudah dan cepat. Pelajar sekolah rendah pun sekarang ramai yang sudah ada laman web mereka sendiri. Oleh itu adalah penting pengendali laman web sentiasa mengemaskini maklumat. Yang penting pastikan laman web yang dicipta mudah diakses oleh sesiapa sahaja.

Mungkin sebab terlalu ghairah ada yang membuat laman web mereka dengan pelbagai grafik , muzik dan sebagainya. Akibatnya laman web mereka akan susah dan lambat diakses kerana sesetengah tempat di Malaysia ini khidmat jalur lebar , khidmat talian tetap , khidmat tanpa wayarnya tidak sepantas di tempat yang telah lama ada perkhidmatan internet.

Oleh itu kepada pengendali laman web cuba dapatkan maklumbalas daripada pelayar internet lain adakah laman web mereka mudah atau payah diakses. Kerana jika sukar diakses , pelayar internet mungkin tidak gemar untuk melayari laman web yang payah diakses walaupun ianya laman web yang cantik , warna warni , berkelap kelip , ada muzik dan sebagainya.

Sekali sekala cuba akses laman web yang kita reka di tempat yang tiada perkhidmatan jalur lebar atau menggunakan internet tanpa wayar.

2 ulasan:

jazrul berkata...

ye jangan main buat je

Malaysia Web Design

jazrul berkata...

ye jangan main buat je

Malaysia Web Design