KASIH SAYANG

KASIH SAYANG

20100730

Perlukah saya beri anak parang untuk keselamatan


Melihatkan kes jenayah yang semakin menjadi-jadi di Malaysia sekarang ini, kita semakin risau akan keselamatan diri kita, lebih-lebih lagi keluarga dan anak-anak kita, terutama anak perempuan kita. Sekali lagi saya minta Menteri, Ketua Polis dan Media janganlah terlalu melekakan rakyat dengan Index Jenayah yang rendah, tapi sebaliknya setiap hari kita dengar kes pecah rumah, rogol, culik, ragut, samun dan sebagainya.

Apakah perlu saya beri anak-anak saya parang untuk mereka sentiasa bawa keluar rumah untuk menjaga keselamatan diri ? Ini adalah kerana amat jarang sekali saya lihat polis meronda di kawasan perumahan, di kampung-kampung dan lain-lain tempat.

Tapi kalau saya beri anak saya parang, kalau dia ditahan polis, maka ianya akan menjadi satu kesalahan.

TOLONGLAH Pak Menterti dan Ketua Polis Negara , berilah satu jaminan bahawa rakyat selamat untuk keluar, anak perempuan kita selamat dari di culik dan di rogol, rumah yang kita tidur setiap malam selamat dari pecah rumah.

SAYA DAH FED UP DENGAN POLITIK DI MALAYSIA.

SIBUK DENGAN ISU PASIR DAN KETUANAN MELAYU TAPI NYAWA KITA DAN KELUARGA KITA SENTIASA DIANCAM PENJENAYAH, PEROGOL, PENYAMUN, PENAGIH DADAH , PERAGUT DAN LAIN-LAIN PENYANGAK.

Tiada ulasan: